Hesja wybrała wodorowe pociągi

Hesja zamówiła 27 pociągów wodorowych wraz ze stacją tankowania.

Publikacja: 27.10.2020 12:22

Hesja wybrała wodorowe pociągi

Foto: logistyka.rp.pl

W Hesji, na dalekich przedmieściach Frankfurtu nad Menem, zaczęła się właśnie budowa wodorowej stacji. Hesja zamówiła 27 pociągów wodorowych u producenta Alstom.

Czytaj więcej w: Siemens Energy i Siemens Mobility pracują nad pociągiem wodorowym

Dostarczył on także pociągi typu „Coradia iLint” do Dolnej Saksonii. Od grudnia 2022 roku stacja tankowania wodorem ma umożliwić wjazd pociągów wodorowych na szyny w Hesji.

Czytaj więcej w: Toyota buduje wodorowy pociąg

Rhein-Main-Verkehrsverbund, jako regionalny operator kolejowy Hesji, informuje, że zamawiając taką ilość pociągów wodorowych oraz instalując konieczną do eksploatacji infrastrukturę projekt ten kosztować będzie blisko 500 milionów euro.

Czytaj więcej w: Hybrydowe pociągi dla Kolei Dolnośląskich

– Dzięki 27 pociągom wodorowym ustanowiliśmy rekord świata: nigdzie indziej nie ma tak dużej floty pociągów z ogniwem paliwowym w lokalnym transporcie pasażerskim – podkreślił prezes zarządu Rhein-Main-Verkehrsverbund Knut Ringat.

Budowa stacji tankowania pociągów wodorem na terenie mierzącego 4,6 km kwadratowych parku przemysłowego Höchst została zainicjowana 26 października. Miejsce to służy technologiom wodorowym w transporcie od lat. Już w 2006 roku postawiono tu stacje tankowania wodorem dla samochodów osobowych.

Rhein-Main-Verkehrsverbund obsługuje region o powierzchni 14 tys. km kw, zamieszkały przez 5 mln osób. W ub.r. operator przewiózł 805 mln pasażerów.

W Hesji, na dalekich przedmieściach Frankfurtu nad Menem, zaczęła się właśnie budowa wodorowej stacji. Hesja zamówiła 27 pociągów wodorowych u producenta Alstom.

Czytaj więcej w: Siemens Energy i Siemens Mobility pracują nad pociągiem wodorowym

Pozostało 82% artykułu
Materiał Promocyjny
Kompleksowy fulfillment z InPost
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje w logistyce
Do wdrożenia eCMR jeszcze brak standardu e-podpisu