Triggo ma Chiny na celowniku

Właściciel praw do miejskiego pojazdu Triggo chce zrewolucjonizować komunikację miejską w Chinach. Po pieniądze na ekspansję może sięgnąć na giełdę.

Publikacja: 08.11.2020 18:23

Triggo ma Chiny na celowniku

Foto: logistyka.rp.pl

Zarząd spółki Triggo zawarł umowę z wiodącym studium projektowym należącym do Grupy Volkswagen: ItalDesign-Giugaro. – Chcemy wdrożyć produkcję na rynki Azji Południowo-Wschodniej. Priorytetem jest sprzedaż licencji – tłumaczy prezes zarządu Triggo Rafał Budweil.

Licencja na rynek chiński

Dodaje, że ItalDesign opracuje wersję Triggo przeznaczoną dla tamtego regionu. – Liczymy, że podjęta współpraca doprowadzi do szybkiej ekspansji naszego wyjątkowego rozwiązania na kontynencie azjatyckim – zaznacza Budweil. – Umowa jest ściśle handlowa – podkreśla prezes Triggo.

""

Triggo ze złożonymi przednimi kołami ma szerokość motocykla. Fot. Triggo

Foto: logistyka.rp.pl

Wskazuje, że ItalDesign ma już rozwinięte bezpośrednie relacje z chińskimi producentami, natomiast zamiarem spółki jest komercjalizacja miejskiego pojazdu Triggo na tym rynku poprzez sprzedaż licencji. – Triggo S.A. jest jedynym właścicielem praw do patentów na wynalazek przyznanych również w Chinach. Można powiedzieć, że chodzi o powtórzenie scenariusza zrealizowanego na początku lat 90. przez firmę Dyson. W tamtym przypadku sprzedaż licencji miała miejsce w Japonii – porównuje Budweil.

Czytaj więcej w: Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Zaznacza, że nie jest wykluczone, że zarówno Triggo, jak i ItalDesign będą brały udział w projektowaniu pojazdów na rynek chiński, ale nie jest to warunek konieczny udzielenia licencji. – Licencja będzie obejmowała tylko rynek chiński. Całość praw własności intelektualnej pozostaje w rękach Triggo S.A. – podkreśla prezes spółki.

Sześć generacji prototypów

Elektryczny Triggo to miejski lekki pojazd na wynajem. Według autora projektu może zrewolucjonizować komunikację miejską poprzez odkorkowanie miast i uwolnić duże powierzchnie zajmowane dotychczas przez parkingi. Na jednym miejscu parkingowym auta osobowego zmieści się pięć Triggo.

""

Triggo z rozstawionymi kołami ma niemal 1,5 m szerokości i rozpędza się do 90 km/h. Fot Triggo

Foto: logistyka.rp.pl

Spółka Triggo buduje szóstą generację prototypów. Pojazdy zaprojektowała Triggo we współpracy z Edag Engineering. Powstanie ich sześć sztuk i będzie to najliczniejsza seria. Piątej generacji powstały 3 sztuki, a wcześniejszych po jednej.

Czytaj więcej w: Lotos dostarczy wodór na Podkarpacie

Wśród dostawców do najnowszej partii prototypów jest m.in. małopolska spółka New Era Materials, która produkuje kompozytowe panele skorupy nadwozia. Mieści ono 2 osoby jedna za drugą.

Czytaj więcej w: Kolonia europejską stolicą autobusów wodorowych

Energia pochodzi z litowo-jonowych akumulatorów umieszczonych w ramie, pod kierowcą. Przednie koła mają zmienny rozstaw, dzięki czemu szerokość pojazdu maleje do 86 cm. W takim manewrowym trybie prędkość ograniczona jest do 25 km/h. W trybie drogowym szerokość wzrasta do 148 cm, a prędkość maksymalna do 90 km/h. Zmiana rozstawu kół trwa 2 sekundy.

Zbliża się etap przygotowania produkcji Triggo, co oznacza spore wydatki. – Upublicznienie spółki jest jedną z naturalnych możliwości dla dalszego rozwoju spółki i branych poważnie pod uwagę. Do końca 2020 roku zamierzamy podjąć i zakomunikować stosowne decyzje – zaznacza prezes spółki.

Zarząd spółki Triggo zawarł umowę z wiodącym studium projektowym należącym do Grupy Volkswagen: ItalDesign-Giugaro. – Chcemy wdrożyć produkcję na rynki Azji Południowo-Wschodniej. Priorytetem jest sprzedaż licencji – tłumaczy prezes zarządu Triggo Rafał Budweil.

Licencja na rynek chiński

Pozostało 91% artykułu
Materiał Promocyjny
Kompleksowy fulfillment z InPost
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje w logistyce
Do wdrożenia eCMR jeszcze brak standardu e-podpisu