Bridgestone zainwestowała w autonomiczne ciężarówki poziomu 4 amerykańskiej firmy Kodiak Robotics. Dostarczy do nich systemy nadzoru nad oponami oraz zarządzania flotą. Bridgestone szacuje, że autonomiczne ciężarówki będą miały o 20% mniejsze koszty użytkowania od samochodów obsadzonych kierowcami.
Czytaj więcej w: Autonomiczne ciężarówki zdobywają giełdy
Kodiak Robotics ma liczącą 10 autonomicznych zestawów flotę, która już jest w stanie przejechać w trybie zautomatyzowanym całą trasę niezależnie od klasy drogi i warunków zewnętrznych. Próby Kodiak Driver zaczęte w Teksasie w 2019 roku zakończą się za 2 lata. – Będziemy pewni, że samochody są bezpieczne w każdych warunkach i sytuacji – podkreśla dyrektor zarządzający Kodiak Robotics Don Burnette.
Czytaj więcej w: Krajowa platforma PCOL ruszy w tym roku
Uważa, że autonomiczne pojazdy przyjmą się najpierw w dalekodystansowym transporcie drogowym, krępowanym przez brak kierowców. – Środowisko jest bardziej przewidywalne niż w samochodach osobowych, jest mniej zaskakujących sytuacji – porównuje Burnette.