Ruchome laboratoria ścigają koronawirusa

Laboratorium na kółkach może w ciągu doby wykonać ponad 500 testów.

Powstało na bazie samochodu dostawczego MAN TGE. Lekki pojazd dotrze do miejsca, gdzie powstało podejrzenie zakażenia, na przykład do domów opieki społecznej, szkół, przedsiębiorstw lub na przejścia graniczne.

Wyniki testów PCR gotowe są w 39 minut. Cały proces testowania obejmujący pobranie wymazu, przygotowanie próbek i wykonanie samego testu zajmuje niecałą godzinę. Wyniki testów PCR przesyłane są cyfrowo, w czasie rzeczywistym, z urządzenia testującego na laptop.

Czytaj więcej w: Transport szczepionek to najbardziej wymagająca operacja logistyczna w historii

Przygotowano pojazdy według dwóch koncepcji. Pierwszy ma standardowy rozstaw osi i całkowitą masę dopuszczalną 3,5 t, zaś drugi posiada dłuższy rozstaw osi i całkowitą masę do 5,5 t.

Pojazdy w krótszej wersji zostały wyposażone w 16 aparatów testujących. Wymazy pobierane są poza pojazdem, pod opieką wykwalifikowanego personelu medycznego. Takie rozwiązanie zapewnia możliwość wykonania testów u wielu osób i dobrze sprawdza się w przypadku konieczności testowania pensjonariuszy domów opieki, uczniów i personelu szkół, uczestników dużych imprez lub pracowników przedsiębiorstw.

Czytaj więcej w: Jumbo Jet maseczek

Pojazdy w dłuższej wersji mogą być stosowane bardzo elastycznie, gdyż znajdująca się bezpośrednio w pojeździe kabina do pobierania wymazów i umieszczone po obu stronach markizy umożliwiają szybszą zmianę miejsc testowania i obsługę większej liczby lokalizacji. W dłuższych pojazdach zainstalowanych jest 8 urządzeń do wykonywania testów PCR.

Czytaj więcej w: Elektrycznie na sygnale

Oba pojazdy, dzięki wyposażeniu w moduł MAN Telematik-Box, mają dostęp do Internetu.

Autorami pomysłu i koncepcji mobilnego pojazdu diagnostycznego do wykonywania testów na obecność koronawirusa są firmy Leeloo Medical i MAN Truck & Bus. Firma MKT-Krankentransport przygotowała jako operator karetek pogotowia ekspertyzę dotyczącą postępowania z pacjentami. MAN we współpracy z firmą AMS Ambulanzmobile przebudowują pojazdy zgodnie z wymaganiami medycznymi i epidemiologicznymi. Dwa pierwsze pojazdy wyprodukowano w październiku 2020 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wielka Brytania odcięta od zaopatrzenia

Europejscy przewoźnicy nie wysyłają ciężarówek do Wielkiej Brytanii, ponieważ stamtąd nie da się szybko ...

Niemieckie drogi dla rowerów

28 kwietnia weszła w życie w Niemczech poprawka do ustawy prawo o ruchu drogowym, ...

Pakiet mobilności zamrożony. Batalia o TIR-y trwa

Niekorzystny dla polskich firm transportowych pakiet mobilności zamrożony. Przewodniczący Parlamentu Europejskie zdjął głosowanie z ...

Duże inwestycje w hale pod Poznaniem i w Zabrzu.

Dwie kolejne duże inwestycje w nieruchomości zapewnią przewoźnikom zlecenia. Niemiecki operator logistyczny Clipper wynajął ...

Kurierzy nie do zastąpienia

Punkty odbioru staną się standardem, a usługa doręczeń kurierskich do drzwi będzie dodatkowo płatna. ...

Scania zredukuje 5 tys. etatów

Scania przewiduje skrócenie czasu pracy, a nawet globalne zwolnienia. Mamy za dużo o 5 ...