Rejestracje samochodów dostawczych w marcu br. odniosły najsilniejsze uderzenie spośród wszystkich segmentów. Popyt zmniejszył się o połowę (49,8 proc.) w porównaniu z ub.r., a liczba rejestracji spadła z 165 455 samochodów dostawczych w marcu 2019 do 83 141 sztuk w br. wynika z danych Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów ACEA. Z wyjątkiem Węgier, które odnotowały skromny spadek w porównaniu do w innych krajów, na wszystkich rynkach UE zanotowano w ostatnim miesiącu dwucyfrowy spadek procentowy. We Włoszech rejestracje spadły o 71,2 proc., a w Hiszpanii o 67,2 proc.
W trzecim miesiącu 2020 r. popyt na nowe ciężkie samochody ciężarowe w UE był znacznie ograniczony (38 proc.) i oznaczał dziewiąty miesiąc z rzędu spadku. W wyniku pandemii COVID ‐ 19 rejestracje obniżyły się na wszystkich rynkach europejskich, a zwłaszcza we Francji, gdzie popyt na ciężkie ciężarówki zmalał o ponad połowę (50,2 proc.).
W marcu br. liczba nowych rejestracji wszystkich samochodów ciężarowych w UE zmalała o 35,6 proc. Wszystkie cztery największe rynki UE odnotowały znaczące spadki w ostatnim miesiącu: Francja (49,3 proc.), Włochy (33,5 proc.), Hiszpania (30,8 proc.) i Niemcy (27,6 proc.).
Czytaj więcej w: Jaka jest kondycja polskich przewoźników?
W marcu 2020 r. popyt w UE na nowe autobusy i autokary spadł o 37,1 proc. do 1 905 sztuk. Niemcy (11,8 proc.), Austria (12,3 proc.), Estonia (800,0 proc.) i Cypr (33,3 proc.) były jedynymi rynkami regionu, w których miał miejsce wzrost w ostatnim miesiącu. Wszystkie pozostałe kraje UE odnotowały znaczne spadki w marcu, w szczególności mocno ucierpiała Hiszpania (68,8 proc.).