Kontrowersyjna ustawa sankcyjna czeka na podpis prezydenta

Branża spedycyjna uważa, że przegłosowana uchwała sankcyjna jest źle przygotowana i stawia na pierwszej linii odpowiedzialności spedytorów, a nie eksporterów. Sankcji za naruszenia nie ma.

Publikacja: 24.01.2025 12:07

Kontrowersyjna ustawa sankcyjna czeka na podpis prezydenta

Baltic Hub

Foto: Baltic Hub

Senat przychylił się 22 stycznia do wniosku Komisji Budżetu i Finansów Publicznych i bez poprawek przyjął tzw. „Ustawę sankcyjną”, czyli ustawę o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. 

Projekt ustawy wywołał dużą krytykę ze strony agencji celnych i spedytorów. – Środowisko spedytorów kwestionuje niemożliwe do spełnienia wymogi skierowane po najmniejszej linii oporu do branży TSL - jeśli nie możemy czegoś zakazać, to ograniczmy to restrykcyjnymi przepisami. Są firmy świadomie kalkulujące te ryzyka, gdy większość spedycji i przewoźników realizuje te zlecenia, bo nie ma co innego do roboty – wskazuje przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Krajowe
Długie zestawy w sejmowej poczekalni
Krajowe
Od dzisiaj przewoźnicy mogą ubiegać się o dopłaty do e-ciężarówek
Krajowe
Publiczne przewozy autobusowe przejmą marszałkowie
Krajowe
Jesienią ruszą dopłaty do wymiany tachografów
Krajowe
Czy od przyszłego roku niższe koszty dla przewoźników ?