Minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz wyjaśnia, że przy okazji rewizji KPO znalazła fundusze na dofinansowanie wymiany tachografów. Nie ujawnia sumy, choć przyznaje, że środki będą spore (prognozuje ponad 100 tys. wymian) i będą pochodziły z części grantowej KPO.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreśla, że program dotyczy refinansowania kosztów i obejmie także ostatnią falę wymiany, która zakończy się w sierpniu. Zaznacza, że większość samochodów ma już nowe tachografy.
Czytaj więcej
Kraje starej UE próbują wznosić kolejne bariery dla firm z naszej części kontynentu, tym razem us...
Refinansowanie odbędzie się w trybie konkursowym, co oznacza, że przewoźnik wnioskujący o mniejszą sumę ma większe prawdopodobieństwo jej otrzymania. Minister Klimczak podkreśla, że program ma przede wszystkim pomóc małym, rodzinnym firmom, zatem najprawdopodobniej będą inne warunki brzegowe dla firm małych, średnich i dużych. Ministerstwo Infrastruktury ujawni szczegóły jesienią, gdy otrzyma wszystkie zgody Komisji Europejskiej.
Tryb konkursowy, wynegocjowany z KE, ma zapewnić stabilność programu dopłat. MI chce uniknąć sytuacji w jakiej znalazły się programy dopłat przygotowane w Niemczech i Hiszpanii, zablokowane przez Komisję Europejską. Wskazała ona na niejasność kryteriów przydzielania pomocy. – Tryb konkursowy zapewni nam przejrzystość działania – podkreśla Klimczak.