Ministerstwo Infrastruktury w nowelizacji ustawy o czasie pracy kierowcy zastawiło na przedsiębiorców pułapkę, wprowadzając obowiązek planowania czasu pracy kierowcy. Do tej pory przedsiębiorcy byli z niego zwolnieni.
Czytaj więcej w: Projekt ministerstwa podniesie koszty wynagrodzeń kierowców o 40 proc.
Polska Izba Spedycji i Logistyki zwraca uwagę na postanowienia projektu ustawy o czasie pracy kierowców oraz ustawy o transporcie drogowym, które nie wynikają z postanowień Pakietu Mobilności, a powodują znaczny wzrost kosztów pracy. Pogorszą one kondycję finansową naszych przewoźników i tym samym obniżą ich konkurencyjność. Projekt zamiast łagodzenia niekorzystnych skutków Pakietu Mobilności, pogłębia je generując dodatkowe koszty i obciążenia biurokratyczne.
Do głównych punktów powodujących bezpośredni wzrost kosztów, niezależnie od postanowień Pakietu Mobilności, należy uchylenie w ustawie o czasie pracy kierowców artykułu dotyczącego indywidualnego rozkładu czasu pracy. – Zmiana spowoduje nieuzasadniony wzrost liczby nadgodzin, a w konsekwencji znaczny wzrost wynagrodzeń kierowców. Poprzedni zapis nie powodował braku możliwości prawidłowego rozliczenia nadgodzin kierowcy – wskazuje przewodniczący PISiL Marek Tarczyński.
Czytaj więcej w: Czy „Polski Ład” opodatkuje kierowców?