Wartość sprzedaży internetowej B2C wyniesie 100 mld zł, a na e-commerce otwierają się mali i duzi przedsiębiorcy. W maju 2019 roku w sieci kupowało 57% internautów, rok później, czyli w maju 2020 roku, było to już 72%, a obecnie 60% kupuje regularnie. Dynamika wzrostu jednak nadal będzie bardzo wysoka. Portal eMarketer przewiduje, że w tym roku wartość sprzedaży w internecie w Polsce wzrośnie o ponad 30%.
Czytaj więcej w: Miliony metrów magazynów dla e-handlu
Raport „Co (u)gryzie e-commerce?” przygotowany przez Mobile Institute oraz Izbę Gospodarki Elektronicznej przyznaje, że w 2020 roku powstało prawie 11 800 sklepów internetowych, ale też ponad 5 600 zawiesiło działalność.
Odpowiedzi samych konsumentów na pytania o to, jak odbierają działanie e-sklepów w czasach pandemii też są podzielone. 51% badanych jest zdania, że e-sklepy sprawnie dostosowały się do pandemii, 49% – że raczej sobie nie poradziły.
Jedynie 12% internautów nie dostrzega żadnych problemów w e-commerce. Pozostali napotykają różne trudności w zakresie użyteczności e-sklepu, prezentacji produktów, kontaktu z e-sklepem, płatności i dostawy.