W 2020 roku w Europie przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wynika z badania Barometr E-shopper DPDgroup. Badania pokazały, że ponad 70 proc. konsumentów planuje pozostać przy nowych zwyczajach zakupowych również po pandemii, a prawie 9 na 10 osób na całym świecie zamierza w przyszłości wydawać pieniądze w nieznanych sobie dotychczas sklepach internetowych. Żywność, która dawniej stanowiła produkt niszowy, wyprzedziła w Europie odzież i obuwie. Dziś jest kategorią najczęściej kupowaną online. Dla kupujących bardzo ważna jest możliwość ustalenia terminu dostawy.
Czytaj więcej w: Spada sprzedaż w Internecie, a InPost inwestuje
Z raportu UPS Smart e-commerce 2021 (przeprowadzony w styczniu br. wśród 10 tys. respondentów z Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii oraz Włoch) wynika, że odsetek chętnych do robienia zakupów on-line wzrósł z 10 proc. przed pandemią do 33 proc. w jej czasie, a następnie zmalał do 15 proc. po pandemii.
Największą skłonność do robienia zakupów on-line mają Brytyjczycy – wzrosła ona z 15 do 25 proc. (przed i po pandemii). Wśród Holendrów wzrosła po pandemii do 17 proc., Belgów i Francuzów do 15 proc., Włochów i Hiszpanów do 14 proc., Niemców i Polaków do 9 proc. (z 7 proc.). – Trend rosnącej popularności zakupów on-line będzie kontynuowany – uważa UPS District Strategy and Marketing Manager Małgorzata Matusiewicz.
Czytaj więcej w: Amazon zatrudni w Polsce 650 osób