Firma, która odda samochód klasy Euro V otrzyma 15 tys. euro dopłaty do zakupu nowego pojazdu spełniającego normę Euro VI. Oddając samochód o standardzie Euro III lub IV otrzyma 10 tys. euro dopłaty.
Dopłaty nie są częścią wartego 130 mld euro pakietu pomocowego dla niemieckich przedsiębiorstw. Berlin negocjuje z KE, aby ten projekt stał się częścią unijnego programu odnowy floty w latach 2020-21. Niemcy przewidują, że projekt zostanie sfinansowany z unijnych funduszy. Nie jest jasne kiedy program zostanie wdrożony.
Czytaj więcej w: W maju ruch ciężarówek na poziomie marca
Pakiet był negocjowany w Bundestagu przez 2 dni. Rząd federalny oznajmił, że dopłaty do wymiany floty obejmą także przewoźników miejskich. Celem jest ułatwienie im zakupu pojazdów na paliwa alternatywne, konkretnie autobusów elektrycznych. Tylko ten program wart jest 1,2 mld euro. Cały transport publiczny otrzyma 25 mld euro dotacji.
Pakiet pomocowy zawiera także ułatwienia księgowe dla firm (szybsza amortyzacja) oraz zwiększające płynność (np. podatek od importu płatny 26 dnia następnego miesiąca).