Przerzuty i kabotaż ratują polskich przewoźników

Według nowych danych systemu telematycznego GBOX oraz obsługującej karty paliwowe firmy E-100 stopniowo zwiększa się liczba kilometrów pokonywanych przez polskich przewoźników.

Publikacja: 19.06.2020 14:40

Przerzuty i kabotaż ratują polskich przewoźników

Foto: logistyka.rp.pl

Na wzmożony ruch wskazują opłaty drogowe. – Dane z naszego GBOX-a, który monitoruje ponad 30 tys. pojazdów w przewozach krajowych i międzynarodowych, pokazują tendencję wzrostową w przewozach realizowanych na terytorium Francji oraz Włoch. Nasz główny partner w wymianie towarowej, Niemcy, stabilizuje gospodarkę, co widoczne jest w liczbie realizowanych frachtów i kilometrów pokonywanych w tym kierunku w każdym tygodniu. Po okresie świąt wielkanocnych notujemy tam wzrosty, porównując tydzień do tygodnia. Polscy przewoźnicy są, obok niemieckich transportowców, najważniejszym ogniwem łańcuchów dostaw – podkreśla wiceprezes INELO i OCRK Bartosz Najman.

Czytaj więcej w: http://Przewoźnicy powinni wprowadzić dodatki za opóźnienia na brytyjskiej granicy.

Sieć E-100 podsumowała wyniki średniej dziennej aktywności w Niemczech polskich kierowców zawodowych. Okres badania to czas od połowy marca do maja br. – W drugim kwartale 2020 roku widać już wyraźne odbicie. Ilość zatankowanego paliwa na stacjach w Niemczech była w maju o 122.77 proc. większa w porównaniu z danymi z połowy marca. W kwietniu spadek dotyczył jedynie okresu świątecznego. Zwiększoną aktywność w granicach landów niemieckich potwierdzają także dane z opłat drogowych, choć tutaj te wzrosty są mniejsze i jeszcze nieregularneprzyznaje kierownik administracji sprzedaży sieci E-100 Aneta Stanaszek.

Czytaj więcej w: http://Na granicy wewnętrznej skontrolowano prawie 2,5 mln osób wjeżdżających do Polski.

O dobrym trendzie można mówić również w przypadku tras na południe Europy. – W związku z otwarciem granic Włoch i zniesieniem ograniczeń dotyczących transportu drogowego liczba kilometrów realizowanych na terytorium państwa włoskiego będzie sukcesywnie rosnąć. Potwierdzają to dane z systemu telematycznego GBOX – wskazuje Mirosław Tirak z INELO, dostawcy GBOX Assist 3.0.

Podobna sytuacja jest we Francji, gdzie ruszył sektor motoryzacyjny. Karty paliwowe E-100 pokazują również zwiększoną aktywność na trasach do Hiszpanii, gdzie w maju można było zaobserwować znaczne natężenie ruchu – wzrost o 77 proc. w porównaniu do początku marca 2020 roku.

Na wzmożony ruch wskazują opłaty drogowe. – Dane z naszego GBOX-a, który monitoruje ponad 30 tys. pojazdów w przewozach krajowych i międzynarodowych, pokazują tendencję wzrostową w przewozach realizowanych na terytorium Francji oraz Włoch. Nasz główny partner w wymianie towarowej, Niemcy, stabilizuje gospodarkę, co widoczne jest w liczbie realizowanych frachtów i kilometrów pokonywanych w tym kierunku w każdym tygodniu. Po okresie świąt wielkanocnych notujemy tam wzrosty, porównując tydzień do tygodnia. Polscy przewoźnicy są, obok niemieckich transportowców, najważniejszym ogniwem łańcuchów dostaw – podkreśla wiceprezes INELO i OCRK Bartosz Najman.

Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL