Przychody firm na Bliskim Wschodzie i Północnej Afryce zmalały o 22 proc., w Azji o 21 proc., w Europie o 17 proc. (64 mld euro). Przedsiębiorcy w Chinach, Argentynie oraz Iranie zanotowali ponad 30-procentowe spadki.
Czytaj więcej w: Tarcza Antykryzysowa dla kolei i dróg samorządowych
Najbardziej poszkodowani są przewoźnicy pasażerscy. Tylko europejskie firmy zanotowały 57-procentowy spadek przychodów, a straty przekraczają 81 mld euro. Przychody przewoźników autokarowych zmalały o 82 proc., międzymiastowych o 70 proc., miejskich o 42 proc. i przedsiębiorstw taksówkarskich o 60 proc.
IRU wylicza, że w Bułgarii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii przewoźnicy pasażerscy zanotowali ponad 70-procentowe spadki przychodów.
W tej branży pomoc państwa jest niezbędna, aby firmy mogły przetrwać i odrodzić się po ustaniu zagrożenia. – Do tej pory politycy zbyt mało zrobili dla transportu – uważa sekretarz generalny IRU Umberto de Pretto.