Europejski ranking deweloperów

Fot Raben

Najwięksi deweloperzy postawili na e-handel i budownictwo przemysłowe.

W 2020 roku w Europie deweloperzy oddali do użytku 6,64 mln m kw magazynów, o 0,03 mln m kw więcej niż w 2019 roku i o 0,29 mln m kw więcej niż w 2018 roku.

W Europie największym deweloperem jest Panattoni, który w trzech latach: 2018-2020 wybudował 6,46 mln m kw powierzchni magazynowej. Na drugim miejscu znalazł się Prologis z wynikiem 2,41 mln m kw, przed Segro, które wybudowało 2,38 mln m kw, wynika z rankingu PropertyEU. Pierwszych trzech graczy wybudowało ponad połowę dostarczonej nowej powierzchni magazynowej.

Czytaj więcej w: Nie słabnie popyt na magazyny

Łącznie siedemnastu największych deweloperów oddało w trzech wzmiankowanych latach 19,6 mln m kw powierzchni magazynowej, w tym blisko 3 mln m kw powierzchni magazynowej w miastach.

Rynek magazynowy napędzany jest przez e-handel. – Zautomatyzowane centra dedykowane temu sektorowi stanowią już 35 proc. wszystkich naszych projektów. Szybko zwiększa się też liczba parków miejskich, dedykowanych obsłudze tzw. ostatniej mili, zarówno w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce – wyjaśnia CEO Panattoni Robert Dobrzycki.

Czytaj więcej w: Deweloperzy podwajają zyski

Ważnym segmentem są projekty przemysłowe. – Kolejne 25 proc. wszystkich naszych realizacji stanowią wysoce zaawansowane technologicznie projekty produkcyjne. Panattoni specjalizuje się w budowie tego typu obiektów, skrojonych pod konkretnego klienta. Zamieszanie, które pandemia poczyniła w łańcuchach dostaw, powoduje, że wiele firm myśli teraz o relokacji swoich biznesów produkcyjnych lub ich części do Europy, by być bliżej klienta. Rynki środkowo-europejskie, na których operujemy, tylko na tym zyskają – przekonuje Dobrzycki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

O zielonych korytarzach przewoźnicy mogą tylko pomarzyć

Transport przegrywa z koronawirusem, samochody będą stać w kolejkach. Na przejściu Rozvadov kolejka tirów ...

Bat na nieuczciwych przewoźników

Stowarzyszenie Euro Controle Route zamienia się w ECR EUWT aby skuteczniej kontrolować transport drogowy. ...

Słone kary dla załadowców

Załadowca płaci taką samą karę jak zagraniczny przewoźnik wykonujący kabotaż bez zezwolenia. Przewoźnicy ze ...

Elektryczne ciężarówki dla miast

Producenci samochodów ciężarowych zdecydowani na elektryfikację. Grupa Volvo zamierza rozpocząć w Blainville, we Francji, ...

Niemcy uszczelniają pobór myta

Na niemieckich drogach zwolnienie z myta dla pojazdów z napędem alternatywnym będzie obowiązywać tylko ...

Poczta Polska rozwiezie po kraju tytoń

Poczta Polska wykona dla Tobacco Trading International Poland (TTI) usługi logistyczne w ramach Krajowej ...