Pomimo zamrożenia gospodarki regionu, rosną przeładunki w Szanghaju

Port w Ningbo przejął część ładunków z Szanghaju, który walczy z pandemią.

Publikacja: 14.04.2022 08:00

Pomimo zamrożenia gospodarki regionu, rosną przeładunki w Szanghaju

Port Szanghaj

Foto: Port Szanghaj

W czternastym tygodniu roku DCT Gdańsk przewidywał, że w kolejnym tygodniu opóźnienie Madison Maersk wyniesie 214 godzin, zaś Cosco Shipping Pisces 53 godziny. Tydzień wcześniej opóźnienie statku Majestic Maersk wynosiło 217 godzin, zaś OOCL United Kingdom 60 godzin. 

Do opóźnień przyczyniło się zamkniecie chińskich portów przez lokalne władze, które starają się wyeliminować ogniska pandemii. W tym tygodniu lekką poprawę sytuacji w Chinach zauważa firma FourKites. 

FourKites

Foto: FourKites

Pomimo zamrożenia spowodowanego pandemią, w porcie w Szanghaju rosną przeładunki. Średnia 7-dniowa przeładunków jest tylko o 19 proc. mniejsza w stosunku do 12 marca, czyli na dzień przed częściowym zamrożeniem Szanghaju. W Szanghaju spadek przeładunków przez moment przekraczał 30 proc. Natomiast w Shenzen przeładunki powróciły do poprzednich wartości. 

Z kolei w pobliskim Ningbo-Zhousan przeładunki są o 20 proc. większe od okresu sprzed zamrożenia gospodarki. Analitycy FourKites uważają, że tak duży wzrost wynika z przesunięcia ładunków z Szanghaju do Ningbo. 

FourKites

Foto: FourKites

Tezę potwierdzają malejące przewozy samochodowe do Szanghaju, które zmalały 9 kwietnia do 40 proc. poziomu notowanego 13 marca, gdy władze ogłosiły częściowe zamrożenie gospodarki miasta. Spadek liczby transportów samochodowych do portu w Szanghaju zaczął się na dobre 28 marca, gdy władze ogłosiły całkowite zamrożenie gospodarki, pozwalając jednak na funkcjonowanie portu. 

Wywóz z portu 9 kwietnia zmalał o 25 proc. w porównaniu do 13 marca. 

W czternastym tygodniu roku DCT Gdańsk przewidywał, że w kolejnym tygodniu opóźnienie Madison Maersk wyniesie 214 godzin, zaś Cosco Shipping Pisces 53 godziny. Tydzień wcześniej opóźnienie statku Majestic Maersk wynosiło 217 godzin, zaś OOCL United Kingdom 60 godzin. 

Do opóźnień przyczyniło się zamkniecie chińskich portów przez lokalne władze, które starają się wyeliminować ogniska pandemii. W tym tygodniu lekką poprawę sytuacji w Chinach zauważa firma FourKites. 

Drogowy
Długi firm transportu drogowego przed burzą
Drogowy
W tym roku Polska będzie miała blisko 5 tys. km dróg ekspresowych i autostrad
Szynowy
Pesa umacnia się w Europie środkowej, dostarczy tramwaje do Tallina
Drogowy
Nadchodzi tornado rynku pracy. Ukraińcy będą mieli 15 dni na powrót do kraju
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Morski
Nowe porty to większe bezpieczeństwo. DCT Gdańsk nie zmienia planów inwestycyjnych