Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że terminal kontenerowy w Świnoujściu uzyskał ostateczną decyzję środowiskową.
Zaskarżenie przygotowane przez niemiecką organizację pozarządową Lebensraum Vorpommern nie zostało uwzględnione. – Kolejny bardzo ważny krok w realizacji inwestycji wykonany. Przypomnę, że planowane zakończenie budowy to przełom 2028/2029 roku. Gdy terminal zostanie oddany do użytku będzie obsługiwać największe kontenerowce świata. Przed nami wielki impuls dla gospodarki, ale także wzmocnienie szeroko rozumianego bezpieczeństwa kraju – podkreślił sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Czytaj więcej
W ubiegłym roku wypełnienie samolotów LOT ładunkami było rekordowe. Aby móc utrzymać tendencję wzrostową, przewoźnik będzie potrzebował kolejnych samolotów, które sukcesywnie będą dołączać do jego floty.
W pierwszej fazie terminal będzie w stanie obsłużyć do 1 mln TEU rocznie, a docelowo 2 mln TEU obsługując jednocześnie dwa statki: jeden o długości 400 m i jeden o długości 200 m. Będzie to dwa razy mniejsza zdolność przeładunkowa od rozbudowywanego Baltic Hub.
Potwierdzeniem, że inwestycja będzie opłacalna jest wyłonienie konsorcjum DEME Concessions oraz QTerminals, które otrzymało 22 listopada 2023 roku w dzierżawę 75 ha terenu w Porcie Świnoujście na 30 lat. Na tej inwestycji zarobi także Skarb Państwa dzięki wpływom z ceł i podatków.