Aktualizacja: 05.05.2025 21:58 Publikacja: 21.03.2025 08:44
Foto: GCT
W ostatniej dekadzie chińscy inwestorzy zdołali znacząco poszerzyć swoje wpływy w europejskim sektorze portowym. Chińczycy w przeciwieństwie do Europejczyków od początku zdawali sobie sprawę z kluczowej roli portów dla ekspansji ich handlu zagranicznego. W UE dopiero teraz rośnie obawa: czy chińska obecność w 33 terminalach, w tym w trzech największych portach, nie czyni nas zakładnikami Pekinu?
99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!
Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Zbliża się nowe rozdanie w globalizacji, to szansa dla logistyki oraz dla Polski, które według spedytorów może s...
Wprowadzenie nowych paliw w żegludze podniesie ceny frachtów. Przeciwne nowym regulacjom są kraje arabskie i USA.
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dla...
Pomimo wysokich ceł i niepewności politycznej, popyt na kontenerowce rośnie, natomiast maleją wyceny tankowców.
Baltic Hub rozpoczął rozruch technologiczny nowego terminala, który skokowo powiększy możliwości przeładunkowe i...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas