Paczkomaty inPost rosną we Francji jak grzyby po deszczu

Specjalizujący się w przesyłkach kurierskich InPost instaluje we Francji i Wielkiej Brytanii 4 tys. paczkomatów rocznie.

Publikacja: 06.04.2023 07:29

Paczkomaty inPost rosną we Francji jak grzyby po deszczu

Foto: InPost

We Franci stanął 3-tysięczny paczkomat w barwach Mondial Relay, marki należącej do Grupy InPost. – We Francji, tak jak wcześniej w Polsce, nie koncentrujemy się tylko na największych miastach – ale także na mniejszych miejscowościach czy wręcz gminach, takich jak liczące niecały tysiąc mieszkańców Les Villards-sur-Thônes, gdzie została postawiona maszyna nr 3000. Jesteśmy przekonani, że zbudowanie kompleksowej sieci na każdym z rynków, na którym jesteśmy obecni to klucz do sukcesu i tę strategię konsekwentnie realizujemy – podkreśla prezes i założyciel InPost Rafał Brzoska. 

Dodaje, że wykorzystanie najpopularniejszych maszyn rozmieszczonych we Francji ma taki sam poziom, jak w Polsce. 

Czytaj więcej

InPost zapowiada rewolucję w płatnościach

W rok InPost zainstalował we Francji blisko 2,5 tys. paczkomatów. Przy takim samym tempie (firma nie zmniejszyła nakładów) na koniec tego roku we Francji może być ponad 5 tys. maszyn. 

W połowie marca grupa uruchomiał 5-tysięczny automat w Wielkiej Brytanii, gdzie niemal połowa mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru mieszka w promieniu siedmiu minut spacerem od najbliższego urządzenia paczkomatu. Biorąc pod uwagę, że firma postawiła tysiąc maszyn w 8 miesięcy, do końca roku liczba paczkomatów w Wielkiej Brytanii może przekroczyć 6 tys. InPost zamierza powiększyć tę sieć do ponad 10 000 urządzeń. 

W Polsce tempo inwestycji dochodziło do tysiąca na dwa miesiące. 

We Franci stanął 3-tysięczny paczkomat w barwach Mondial Relay, marki należącej do Grupy InPost. – We Francji, tak jak wcześniej w Polsce, nie koncentrujemy się tylko na największych miastach – ale także na mniejszych miejscowościach czy wręcz gminach, takich jak liczące niecały tysiąc mieszkańców Les Villards-sur-Thônes, gdzie została postawiona maszyna nr 3000. Jesteśmy przekonani, że zbudowanie kompleksowej sieci na każdym z rynków, na którym jesteśmy obecni to klucz do sukcesu i tę strategię konsekwentnie realizujemy – podkreśla prezes i założyciel InPost Rafał Brzoska. 

Produkty i Usługi
Mimo spowolnienia kurierzy budują nowe obiekty
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Produkty i Usługi
Nowy Jork stawia na… automaty paczkowe
Produkty i Usługi
W tym roku ruszą kurierskie przesyłki do Anglii
Produkty i Usługi
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
Produkty i Usługi
Poczta Polska powalczy o drobnicowe przesyłki