Usługa łączy przewoźników ze spedytorami, oferując ceny ustalane z góry, szybkie płatności i możliwość zarezerwowania przewozu ładunku za pomocą jednego kliknięcia. Rejestracja na platformie jest bezpłatna.
W zamyśle twórców Uber Freight, nowa platforma to dla spedytorów nie tylko dostęp do ogromnej bazy przewoźników, lecz także możliwość monitorowania przewozu ładunku w czasie rzeczywistym. – Platforma Uber Freight pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami – niezależnie od wielkości biznesu – wyjaśnia dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich Daniel Buczkowski.
Dodaje, że zatrudni lokalny zespół. – Pomoże nam w rozwoju zrównoważonego biznesu przy wsparciu naszego regionalnego zespołu z międzynarodowej siedziby Uber w Amsterdamie – wyjaśnia Buczkowski. – Od początku uruchomienia tej usługi w Europie, w kwietniu 2019 roku otrzymaliśmy świetne opinie od przewoźników i spedytorów. Liczba rejestrujących się z dnia na dzień rośnie – enigmatycznie odpowiada Buczkowski nie chcąc zdradzić ilu przewoźników spedytorów już zarejestrowało się na europejskiej platformie. Uber Freight obsługuje zarówno spedytorów korporacyjnych, takich jak Heineken, jak również firmy średniej wielkości, takie jak IPP Pooling.
Danie Buczkowski zarządzający ekspansją Uber Freight w Europie
Cena ustalona
Cenę usługi wyznacza licytacja w przetargach kontraktowych, albo dostarczenie 14-dniowej wyceny w czasie rzeczywistym w zależności od chwilowej ceny na rynku. – Przewoźnicy zobaczą cenę w aplikacji, która odzwierciedla różne czynniki rynkowe. Kluczowe jest, że stawki nie zmieniają się po zaakceptowaniu ich przez przewoźnika. Pieniądze wypłacane są przewoźnikom w ciągu 7 dni od otrzymania cyfrowego dowodu dostawy – podkreśla Buczkowski. – Spedytorzy decydują się na współpracę z Uber Freight w oparciu o sugerowaną cenę i oferowane przez nas usługi, takie jak monitorowanie w czasie rzeczywistym i informacje o obiekcie. To Uber Freight ustala ceny dla przewoźników. To do przewoźnika należy decyzja czy ta cena będzie dla nich odpowiednia i czy zdecydują się na zarezerwowanie ładunku. Cena, którą widzą przewoźnicy, to wartość, którą otrzymają w ciągu 7 dni od zakończenia załadunku i przedstawienia dowodu dostawy – wyjaśnia Buczkowski.