Chińskie kontenery Loconi

Spółka Loconi Intermodal rozbudowała w listopadzie powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów w swojej sieci intermodalnej.

Publikacja: 17.12.2019 19:21

Chińskie kontenery Loconi

Foto: logistyka.rp.pl

Operator zwiększył jego zdolności składowe o 25 proc., rozwijając jednocześnie usługi depotowe (składowania kontenerów) dla chińskich kontenerów. – Nasza dotychczasowa działalność terminalowa była związana bezpośrednio z usługami transportu intermodalnego, czyli przewozy kolejowe z/do polskich portów morskich, trucking, przeładunki oraz składowanie kontenerów armatorskich. W ciągu 4 lat działalności w centrum Polski, poszerzyliśmy swoją działalność o usługi depotowe, głównie dla chińskich firm. Nasi wschodni partnerzy oferują polskim klientom sprzedaż albo leasing kontenerów oraz popularną nadal formę krótko- lub długoterminowej dzierżawy – wyjaśnia dyrektor ds. terminali w Loconi Intermodal Katarzyna Kwasiborska.

Spółka angażuje się w obsługę transportów z Nowego Jedwabnego Szlaku. W efekcie rośnie liczba połączeń kolejowych z Chinami. Korzysta z nich coraz więcej firm, jako alternatywa dla frachtu morskiego. – Kontrakty na składowanie chińskich kontenerów podpisaliśmy już z 12 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Rok 2019 zamkniemy na poziomie ponad 8 tys. przeładunków zrealizowanych na zlecenie kontrahentów z Chin. Pracujemy też nad rozwojem pokrewnych usług, takich jak neutralizacja kontenerów i ich naprawy – zapowiada Katarzyna Kwasiborska.

Czytaj więcej w: http://Znów rosną przewozy intermodalne z polskich portów

Średni czas składowania pustego (po rozładunku) kontenera z Chin na warszawskim terminalu Loconi wynosi około 70 dni. Znajduje się tam około 2200 TEU (1100 kontenerów 40’HC), co zajmuje 50 proc. powierzchni składowej terminala.

Terminal intermodalny Loconi w Warszawie działa od 2015 roku. Jeszcze do niedawna zajmował obszar 6,8 ha i dysponował powierzchnią składową 3,5 tys. TEU. W listopadzie 2019 r. Loconi Intermodal wydzierżawiło dodatkowe 11 tys. mkw., zwiększając jego powierzchnię do prawie 8 ha i zdolności składowe do 4,3 tys. TEU.

Loconi oferuje łącznie 20 połączeń tygodniowo Warszawy z portami morskimi. Spółka prognozuje, iż w zakresie obsługi chińskich kontenerów osiągnie 50 proc. wzrost w 2020 roku.

Czytaj więcej w: http://PKP Cargo z nową linią kredytową

Miesięcznie operator organizuje ponad 250 połączeń intermodalnych, realizując zlecenia dla ponad 150 firm spedycyjnych oraz armatorów. W 2018 r. Loconi zajęło pierwsze miejsce pod względem ilości przeładowanych kontenerów na kolei w polskich portach morskich. W 2019 roku spółka została wyróżniona przez Krajową Izbę Gospodarki Morskiej za rekordową liczbę ponad 184 tys. TEU przewiezionych wyłącznie w relacji z /do polskich portów w roku 2018. Loconi zatrudnia ponad 110 osób.

Ponad połowę kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce ma PKP Cargo. Giełdowa spółka ma 8 terminali, w tym wewnątrz kraju dysponuje trzema terminalami kontenerowymi. Gliwicki ma powierzchnię 6,5 ha i zdolność przeładunku 128 tys. TEU. Poznań Franowo na powierzchni 2,8 ha może przeładować 117 tys. TEU, zaś terminal w Warszawie na powierzchni 3 ha może przeładować 77 tys. TEU.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił