Nowe tramwaje w Częstochowie

Częstochowa próbuje nowe tramwaje Pesa Twist II.

Publikacja: 19.03.2020 15:06

Nowe tramwaje w Częstochowie

Foto: logistyka.rp.pl

Pierwszy z dziesięciu zamówionych przez miasto składów Twist II trafił na częstochowskie tory. Miasto już ma 7 Twistów starszej generacji, bez systemu odzyskiwania energii. Według wartej 89,9 mln zł umowy, zawartej z miastem w styczniu 2018 roku, producent miał 24 miesiące na dostawę wszystkich tramwajów.

Ostatecznie dostarczy je w maju. – Tegoroczna dostawa 10 nowych składów tramwajowych w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” pozwoli nam na największą od dekad modernizację taboru tramwajowego. W połączeniu z siedmioma Twistami, które jeżdżą już od kilku lat po naszym mieście, nowoczesne tramwaje będą stanowiły zdecydowaną większość składów obsługujących linie tramwajowe w Częstochowie. Wierzymy, że pod względem technicznym i funkcjonalnym będą to pojazdy światowej klasy. Dzięki nim oraz przebudowie linii tramwajowej powinniśmy już niedługo poruszać się tramwajem po Częstochowie zdecydowanie bardziej komfortowo, szybciej i bezpieczniej – zapowiada prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.

Czytaj więcej w: Zielone tramwaje

Niskopodłogowe Twisty II mają podłogę na wysokości 350 mm nad główką szyny, mierzą 32,2 m długości, mają 7 par drzwi i zasobniki energii, magazynujące energię hamowania. Nowy pojazd jest oszczędniejszy od poprzedniego modelu.

Dzięki czterem skrętnym wózkom jest cichszy od poprzedniego modelu. Cztery silniki elektryczne mają łączną moc 420 kW. Nowa jest także kabina motorniczego i organizacja przestrzeni pasażerskiej.

Pesa dostarczyła do tej pory 722 tramwaje, w tym 557 dla 12 miast w Polsce oraz 165 dla sześciu klientów zagranicznych. Spółka realizuje dostawy dla Częstochowy, Gdańska i Sofii, w najbliższych tygodniach podpisze umowę na produkcję 16 tramwajów Swing dla Iasi w Rumunii.

Czytaj więcej w: W drugim podejściu SKM wybrała Newag

Pesa korzysta z rozbudowy sieci tramwajowych w Polsce. Długość sieci tramwajowej w Polsce wzrosła do blisko 2,5 tys. km z 900 km w połowie lat 90. Największymi użytkownikami tramwajów Pesy są: Warszawa (281 wozów), Gdańsk (50), Łódź (44), Kraków (36), Bydgoszcz (35), aglomeracja śląska (30) i Szczecin (28).

Pierwszy z dziesięciu zamówionych przez miasto składów Twist II trafił na częstochowskie tory. Miasto już ma 7 Twistów starszej generacji, bez systemu odzyskiwania energii. Według wartej 89,9 mln zł umowy, zawartej z miastem w styczniu 2018 roku, producent miał 24 miesiące na dostawę wszystkich tramwajów.

Ostatecznie dostarczy je w maju. – Tegoroczna dostawa 10 nowych składów tramwajowych w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” pozwoli nam na największą od dekad modernizację taboru tramwajowego. W połączeniu z siedmioma Twistami, które jeżdżą już od kilku lat po naszym mieście, nowoczesne tramwaje będą stanowiły zdecydowaną większość składów obsługujących linie tramwajowe w Częstochowie. Wierzymy, że pod względem technicznym i funkcjonalnym będą to pojazdy światowej klasy. Dzięki nim oraz przebudowie linii tramwajowej powinniśmy już niedługo poruszać się tramwajem po Częstochowie zdecydowanie bardziej komfortowo, szybciej i bezpieczniej – zapowiada prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?