Już 1 lipca e-Toll zastąpi dotychczasowy system poboru myta. Z ankiety Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych wynika, że OBU jest preferowaną metodą płatności. KAS szacuje, że w użyciu jest 800 tys. urządzeń. Na ich wymianę będą 3 tygodnie czerwca.
Czytaj więcej w: Przewoźnicy nie chcą ciężarówek na prąd i wodór
Nawet jeśli większość ciężarówek będzie używać przygotowaną przez KAS darmową aplikację i tak niezbędnych będzie kilkaset tys. OBU. Ktoś musi zamówić te urządzenia, a więc pokryć koszty. KAS podała, że certyfikowany jest już jeden dostawca OBU. To Geobox Łukasz Szlagor.
Co piąty przewoźnik posługuje się kartą paliwową do opłacania myta. Jednak ta opcja może wygasnąć po 1 lipca wraz z zamknięciem viaToll.
Należąca do Grupy WB Electronics spółka PolCam Systems chce świadczyć usługi pośrednictwa między KAS i operatorami kart flotowych. Spółka wygrała przetarg z ofertą 5,4 mln zł brutto, gdy KAS przewidywał koszty na poziomie 30,6 mln zł brutto.