Nie widzimy spowolnienia rynku – zapewnia wiceprezes Wielton Group Mariusz Golec. Naczepy i przyczepy rozchodzą sie na pniu. Klienci czekają na pojazdy po 6-8 miesięcy. Doszło do tego, że Wielton stracił w pierwszym półroczu 2,5 punktu procentowego udziałów w polskim rynku.
Czytaj więcej w: Czy „Polski Ład” opodatkuje kierowców?
Grupa rozbudowuje główny zakład producyjny w Wieluniu, który pracuje na 3 zmiany i nie nadąża za popytem. – Na niektórych stanowiskach pracujemy w systemie 4-brygadowym także w soboty i w niedziele – opisuje zarządzający fabryką w Wieluniu Piotr Kuś.
Kierownictwo zakładu wykorzystało spowodowane pandemią spowolnienie w kwietniu 2020 roku i uporządkowało ciągi technologiczne, eliminując znaczną część transportu technologicznego. W zakładzie nr 1, w którym produkowane są podwozia i ramy, na dwóch liniach produkowane są naczepy typowe z wydajnością ok. ośmiu na zmianę. Ta linia w największym stopniu wykorzystuje automaty spawalnicze.
Czytaj więcej w: Importerzy stracili 10 tys. ciężarówek