Powołana przez Jeffa Bezosa z Amazona miała obniżyć puste przebiegi ciężarówek koncernu, które sięgały 35 proc. kilometrażu. Obiecywała, że obniży powstające na skutek pustych przebiegów emisje CO2, sięgające rocznie 87 mln ton.
Inwestorzy Convoy (wśród nich Bill Gates z Microsoft, Bono z U2, Marc Benioff z Salesforce oraz były senator Bill Bradley) liczyli, że podbiją wyceniany na 800 mld dol. rynek przewozów samochodowych swoim narzędziem do zarządzania flotą.
Czytaj więcej
Komisja Europejska zaproponowała karencję do końca roku na wyposażenie w nowy inteligentny tachograf w wersji 2 dla samochodów ciężarowych i autokarów zarejestrowanych po 21 sierpnia 2023 roku.
Dyrektor zarządzający Convoy Dan Lewis w liście do pracowników zaznaczył, że część z nich zachowa zatrudnienie i będzie pracować przy likwidacji spółki oraz dla późniejszych projektów.
Lewis tłumaczył zamknięcie spółki skurczeniem się rynku przewozów drogowych. Właściciel próbowali sprzedać firmę, ale nabywców odstraszyła sytuacja rynkowa. Lewis nie wyklucza, że mimo wszystko cześć firmy zostanie sprzedana. – Ten przypadek podkreśla, że nawet przy wsparciu gigantów technologicznych, takich jak Amazon i Microsoft, sukces w konkurencyjnym świecie startupów nie jest gwarantowany, szczególnie w kontekście inicjatyw ukierunkowanych na zrównoważony rozwój – podkreśla Greg Krupa Last Mile Experts.