Włosi ograniczyli prędkości pociągów z cichymi hamulcami

Ciche wkładki hamulców kolejowych przegrzewają się we Włoszech.

Publikacja: 16.11.2021 15:53

Włosi ograniczyli prędkości pociągów z cichymi hamulcami

Foto: OBB

Włoski urząd ANSFISA (Agenzia nazionale per la sicurezza delle ferrovie e delle infrastrutture stradali e autostradali) od 9 listopada ograniczył prędkość dla wagonów wyposażonych w ciche hamulce z wkładkami kompozytowymi LL (IB 116). Zamiast 120 km/h mogą one jechać 80 km/h, a jeśli przewożą towary niebezpieczne tylko 60 km/h. 

Wprowadzone bez uprzedzenia ograniczenie zaskoczyło zagranicznych przewoźników. Koleje austriackie OBB Rail Cargo ostrzegły klientów o możliwych opóźnieniach wynikających z nagle obniżonego limitu prędkości. Spółka OBB Rail Cargo w komunikacie stwierdziła, że wspólnie z partnerami wniesie na forum europejskie sprawę nagłego wprowadzenia ograniczenia prędkości. 

Także turecki Ekol przyznaje, że wprowadzone z dnia na dzień ograniczenie zaburzyło pracę operatora, który na trasie we Włoszech ma dwa pociągi tygodniowo. Sytuacja jednak unormowała się. – Ograniczenie dotyczy tylko dwunastu wagonów ze 110 które mamy – wyjaśnia szef działu transportu kolejowego Ekol Daniel Allard. 

PKP Cargo nie zanotowało opóźnień związanych z nowym limitem prędkości. 

ANSFISA tłumaczy, że ograniczenia były konieczne, ponieważ kompozytowe wstawki typu LL w cichych hamulcach przegrzewały się. Problemy dotyczą tylko hamulców w wagonach towarowych. 

Włoski urząd ANSFISA (Agenzia nazionale per la sicurezza delle ferrovie e delle infrastrutture stradali e autostradali) od 9 listopada ograniczył prędkość dla wagonów wyposażonych w ciche hamulce z wkładkami kompozytowymi LL (IB 116). Zamiast 120 km/h mogą one jechać 80 km/h, a jeśli przewożą towary niebezpieczne tylko 60 km/h. 

Wprowadzone bez uprzedzenia ograniczenie zaskoczyło zagranicznych przewoźników. Koleje austriackie OBB Rail Cargo ostrzegły klientów o możliwych opóźnieniach wynikających z nagle obniżonego limitu prędkości. Spółka OBB Rail Cargo w komunikacie stwierdziła, że wspólnie z partnerami wniesie na forum europejskie sprawę nagłego wprowadzenia ograniczenia prędkości. 

Szynowy
PKP Intercity lepiej obsłuży linie niezelektryfikowane
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Szynowy
Ukraina stawia na transport kolejowy
Szynowy
Czy Polska włączy się do walki o Talgo?
Szynowy
Jaki dworzec kolejowy w CPK?
Szynowy
Tymczasowy zarząd PKP Cargo na dłużej