Włosi ograniczyli prędkości pociągów z cichymi hamulcami

Ciche wkładki hamulców kolejowych przegrzewają się we Włoszech.

Publikacja: 16.11.2021 15:53

Włosi ograniczyli prędkości pociągów z cichymi hamulcami

OBB

Foto: OBB

Włoski urząd ANSFISA (Agenzia nazionale per la sicurezza delle ferrovie e delle infrastrutture stradali e autostradali) od 9 listopada ograniczył prędkość dla wagonów wyposażonych w ciche hamulce z wkładkami kompozytowymi LL (IB 116). Zamiast 120 km/h mogą one jechać 80 km/h, a jeśli przewożą towary niebezpieczne tylko 60 km/h. 

Wprowadzone bez uprzedzenia ograniczenie zaskoczyło zagranicznych przewoźników. Koleje austriackie OBB Rail Cargo ostrzegły klientów o możliwych opóźnieniach wynikających z nagle obniżonego limitu prędkości. Spółka OBB Rail Cargo w komunikacie stwierdziła, że wspólnie z partnerami wniesie na forum europejskie sprawę nagłego wprowadzenia ograniczenia prędkości. 

Także turecki Ekol przyznaje, że wprowadzone z dnia na dzień ograniczenie zaburzyło pracę operatora, który na trasie we Włoszech ma dwa pociągi tygodniowo. Sytuacja jednak unormowała się. – Ograniczenie dotyczy tylko dwunastu wagonów ze 110 które mamy – wyjaśnia szef działu transportu kolejowego Ekol Daniel Allard. 

PKP Cargo nie zanotowało opóźnień związanych z nowym limitem prędkości. 

ANSFISA tłumaczy, że ograniczenia były konieczne, ponieważ kompozytowe wstawki typu LL w cichych hamulcach przegrzewały się. Problemy dotyczą tylko hamulców w wagonach towarowych. 

Włoski urząd ANSFISA (Agenzia nazionale per la sicurezza delle ferrovie e delle infrastrutture stradali e autostradali) od 9 listopada ograniczył prędkość dla wagonów wyposażonych w ciche hamulce z wkładkami kompozytowymi LL (IB 116). Zamiast 120 km/h mogą one jechać 80 km/h, a jeśli przewożą towary niebezpieczne tylko 60 km/h. 

Wprowadzone bez uprzedzenia ograniczenie zaskoczyło zagranicznych przewoźników. Koleje austriackie OBB Rail Cargo ostrzegły klientów o możliwych opóźnieniach wynikających z nagle obniżonego limitu prędkości. Spółka OBB Rail Cargo w komunikacie stwierdziła, że wspólnie z partnerami wniesie na forum europejskie sprawę nagłego wprowadzenia ograniczenia prędkości. 

Szynowy
Powodzie podtopiły Stadlera
Szynowy
Race przyczyną pożaru pociągów w Poznaniu
Szynowy
Pierwsze odwołania w kontrakcie stulecia PKP Intercity
Szynowy
Kontrole i plomby na kontenerach z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Szynowy
Z Chin do Rumunii przez Polskę