Nowe połączenie w sieci PCC Intermodal ruszyło już w sierpniu, po lipcowych próbach. Regularne pociągi łączą bezpośrednio Terminal PCC w Gliwicach z Terminalem Interporto w Padwie. – Pociągi będą kursować tak często jak będzie tego potrzebował rynek, na ten moment jesteśmy przygotowani sprzętowo i operacyjnie na 5 razy w tygodniu – opisuje Monika Konsor-Fąferek z PCC Intermodal.
Przewoźnikiem zakontraktowanym na trasę do Padwy jest Captrain Polska i Captrain Włochy, który będzie ciągnąć swoimi lokomotywami wagony PCC Intermodal. Pociągi do Włoch skomponowane są z ok. dwudziestu wagonów o długości platform 60 ft, 80 ft i 90 ft.
Czytaj więcej
Magazyny są pełne, produkcja maleje, podobnie jak stawki transportowe. Rośnie nerwowość przewoźników, którzy jadą na stratach.
Do tej pory PCC Intermodal obsługiwał połączenia do Niemiec, Belgii i Holandii oraz dalekowschodnie. Po napaści Rosji na Ukrainę spółka zawiesiła połączenia przez Rosję, a zorganizowała regularne pociągi z siedmioma terminalami na Ukrainie.