Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 09:49 Publikacja: 07.02.2025 09:33
Pesa
Foto: Pesa
Holandia umacnia się jako główny kierunek przewozów intermodalnych z Polski. Połączenia do Rotterdamu oferuje PCC Intermodal 7 razy w tygodniu z Kutna, Brzegu Dolnego, Gliwic, Mościsk, 6 razy w tygodniu z Kolbuszowej i 3 razy w tygodniu z Poznania. Ich liczba niemal podwoiła się w ostatnich trzech latach.
Do tego dochodzą połączenia organizowane m.in. przez Clip z terminalu w Swarzędzu, Agromex i DFDS ze Zduńskiej Woli oraz przez Schavemaker. – Połączenie intermodalne Schavemaker pomiędzy terminalem w Kątach Wrocławskich, a portem holenderskim Moerdijk realizujemy już od 2019 roku, czyli od 6 lat. Mamy 5 połączeń tygodniowo przewożąc ok 400 ładunków w dwóch kierunkach w usłudze door to door. Wykorzystywane są do tego kontenery 45-cio stopowe o pojemności 33 palet. Z Polski najczęściej wywożone są produkty gotowe które eksportowane są do Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i Portugalii. W kierunku przeciwnym głównie przewozi się surowce potrzebne w Polsce do produkcji lub produkty branży FMCG. W 2025 roku planujemy uruchomić szóste połączenie – zaznacza Branch Manager Schavemaker Intermodal Michał Kubalok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Największy w kraju towarowy przewoźnik kolejowy powiększył udziały w rynku, choć pociągi wożą coraz mniej ładunków.
Koleje zdobyły w wakacje nowych pasażerów, ruch aut osobowych na drogach jest nieznacznie mniejszy.
Polskie firmy branży kolejowej budują potencjał techniczny i skutecznie podbijają obce rynki, umacniają się takż...
Walka o wart 7 mld zł kontrakt PKP Intercity na wagony piętrowe trwa. Stadler Polska domaga się unieważnienia of...
Rośnie zainteresowanie przewozami intermodalnymi, ale konkurencja cenowa przewoźników drogowych jest bardzo ostra.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas