Reklama

Ładunki do Holandii coraz częściej pędzą po szynach

Operatorzy kolejowi i spedycje uruchamiają coraz więcej intermodalnych połączeń między Polską i Holandią.

Publikacja: 07.02.2025 09:33

Ładunki do Holandii coraz częściej pędzą po szynach

Pesa

Foto: Pesa

Holandia umacnia się jako główny kierunek przewozów intermodalnych z Polski. Połączenia do Rotterdamu oferuje PCC Intermodal 7 razy w tygodniu z Kutna, Brzegu Dolnego, Gliwic, Mościsk, 6 razy w tygodniu z Kolbuszowej i 3 razy w tygodniu z Poznania. Ich liczba niemal podwoiła się w ostatnich trzech latach. 

Do tego dochodzą połączenia organizowane m.in. przez Clip z terminalu w Swarzędzu, Agromex i DFDS ze Zduńskiej Woli oraz przez Schavemaker. – Połączenie intermodalne Schavemaker pomiędzy terminalem w Kątach Wrocławskich, a portem holenderskim Moerdijk realizujemy już od 2019 roku, czyli od 6 lat. Mamy 5 połączeń tygodniowo przewożąc ok 400 ładunków w dwóch kierunkach w usłudze door to door. Wykorzystywane są do tego kontenery 45-cio stopowe o pojemności 33 palet. Z Polski najczęściej wywożone są produkty gotowe które eksportowane są do Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i Portugalii. W kierunku przeciwnym głównie przewozi się surowce potrzebne w Polsce do produkcji lub produkty branży FMCG. W 2025 roku planujemy uruchomić szóste połączenie – zaznacza Branch Manager Schavemaker Intermodal Michał Kubalok.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Szynowy
Manewry Zapad biją rykoszetem w Chiny. Pekin upomina się o kolejową trasę do UE
Szynowy
Warszawskie centrum przeładunków do Chin
Szynowy
Czy modernizacja linii 201 ożywi projekt budowy terminala intermodalnego w Emilianowie?
Szynowy
PKP Intercity idzie na rekord i daje żyć kolejom regionalnym
Szynowy
Alstom i Pesa na wygranym
Reklama
Reklama