Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 16.09.2025 12:57 Publikacja: 08.04.2025 12:40
Lokomotywy Pesa Gama Marathon są popularne wśród przewoźników intermodalnych.
Foto: Silva LS
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przeznaczyło 782 mln zł na dopłaty do wartych blisko 2 mld zł projektów intermodalnych. Na projekty terminalowe trafiło 450 mln zł dopłat, na taborowe reszta. Eurowagon, Wascosa i Laude Smart Intermodal zakupią wagony, Laude, Cargounit i RCP nabędą lokomotywy.
Przebojem w ruchu krajowym są elektryczne lokomotyw Gama Maraton z silnikiem dojazdowym. Używa ich m.in. Lotos Kolej (od października 2024 roku Orlen Kolej), Pol-Miedź Trans, Alza Cargo w obsłudze pociągów zlecanych przez Loconi. Spalinowy silnik dojazdowy powoduje, że w terminalu nie trzeba wymieniać lokomotyw liniowej na manewrową. Jedna wtoczy pociąg na terminal i wyjedzie z nim na szlak. Jest to nie tylko spore przyspieszenie prac, ale i oszczędność na zakupie lokomotyw manewrowych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Zamknięta z powodu manewrów Zapad granica z Białorusią wstrzymuje wart 30 mld dol. rocznie chiński eksport do Un...
Eksport do Chin jest obaczony ryzykiem wynikającym z uwarunkowań politycznych i gospodarczych. Jego wielkość zma...
Można kupić decyzję środowiskową pozwalającą na wniesienie terminalu intermodalnego w Emilianowie pod Bydgoszczą.
Polacy ruszyli na wakacje, zapełniły się pociągi, zniknęła konkurencja przewoźnika dalekobieżnego z regionalnymi...
Pesa stawia na wodór i dokonała pierwszego regularnego przejazdu lokomotywy wodorowej. Alstom zaś wygrał duży ko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas