Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy wierzą w przewozy intermodalne i inwestują w nie

Przedsiębiorcy zainwestowali kolejne 2 miliardy złotych w przewozy intermodalne, rozbudują terminale, przybędzie taboru.

Publikacja: 08.04.2025 12:40

Firmy wierzą w przewozy intermodalne i inwestują w nie

Lokomotywy Pesa Gama Marathon są popularne wśród przewoźników intermodalnych.

Foto: Silva LS

Centrum Unijnych Projektów Transportowych przeznaczyło 782 mln zł na dopłaty do wartych blisko 2 mld zł projektów intermodalnych. Na projekty terminalowe trafiło 450 mln zł dopłat, na taborowe reszta. Eurowagon, Wascosa i Laude Smart Intermodal zakupią wagony, Laude, Cargounit i RCP nabędą lokomotywy. 

Przebojem w ruchu krajowym są elektryczne lokomotyw Gama Maraton z silnikiem dojazdowym. Używa ich m.in. Lotos Kolej (od października 2024 roku Orlen Kolej), Pol-Miedź Trans, Alza Cargo w obsłudze pociągów zlecanych przez Loconi. Spalinowy silnik dojazdowy powoduje, że w terminalu nie trzeba wymieniać lokomotyw liniowej na manewrową. Jedna wtoczy pociąg na terminal i wyjedzie z nim na szlak. Jest to nie tylko spore przyspieszenie prac, ale i oszczędność na zakupie lokomotyw manewrowych. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Szynowy
Dobry sierpień dla PKP Cargo, słaby dla rynku
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Szynowy
Na kolejach ruch rośnie, na drogach stabilnie
Szynowy
Polscy producenci: od sterowników po sterowanie kolejowe
Szynowy
Stadler: Alstom wprowadził w błąd PKP Intercity
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Szynowy
Powolutku naczepy trafiają na tory
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama