Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 01:05 Publikacja: 08.04.2025 12:40
Lokomotywy Pesa Gama Marathon są popularne wśród przewoźników intermodalnych.
Foto: Silva LS
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przeznaczyło 782 mln zł na dopłaty do wartych blisko 2 mld zł projektów intermodalnych. Na projekty terminalowe trafiło 450 mln zł dopłat, na taborowe reszta. Eurowagon, Wascosa i Laude Smart Intermodal zakupią wagony, Laude, Cargounit i RCP nabędą lokomotywy.
Przebojem w ruchu krajowym są elektryczne lokomotyw Gama Maraton z silnikiem dojazdowym. Używa ich m.in. Lotos Kolej (od października 2024 roku Orlen Kolej), Pol-Miedź Trans, Alza Cargo w obsłudze pociągów zlecanych przez Loconi. Spalinowy silnik dojazdowy powoduje, że w terminalu nie trzeba wymieniać lokomotyw liniowej na manewrową. Jedna wtoczy pociąg na terminal i wyjedzie z nim na szlak. Jest to nie tylko spore przyspieszenie prac, ale i oszczędność na zakupie lokomotyw manewrowych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Kolej dalekobieżna ma perspektywy rozwojowe mimo negatywnych trendów demograficznych.
Marszałkowie województw inwestują w kolejowe przewozy aglomeracyjne, rząd wspiera je inwestycjami w infrastrukturę.
Przewoźnik liczy, że restrukturyzacja pozwoli mu wypracować w przyszłym roku zysk operacyjny i podnieść jakość u...
Przewoźnicy kolejowi poszukują uniwersalnych lokomotyw, najlepiej wielosystemowych lub z modułami dojazdowymi.
Czy polskie firmy sięgną po pieniądze Deutsche Bahn czy raczej Deutsche Bahn sięgnie po polskie ręce do pracy?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas