Firmy wierzą w przewozy intermodalne i inwestują w nie

Przedsiębiorcy zainwestowali kolejne 2 miliardy złotych w przewozy intermodalne, rozbudują terminale, przybędzie taboru.

Publikacja: 08.04.2025 12:40

Firmy wierzą w przewozy intermodalne i inwestują w nie

Lokomotywy Pesa Gama Marathon są popularne wśród przewoźników intermodalnych.

Foto: Silva LS

Centrum Unijnych Projektów Transportowych przeznaczyło 782 mln zł na dopłaty do wartych blisko 2 mld zł projektów intermodalnych. Na projekty terminalowe trafiło 450 mln zł dopłat, na taborowe reszta. Eurowagon, Wascosa i Laude Smart Intermodal zakupią wagony, Laude, Cargounit i RCP nabędą lokomotywy. 

Przebojem w ruchu krajowym są elektryczne lokomotyw Gama Maraton z silnikiem dojazdowym. Używa ich m.in. Lotos Kolej (od października 2024 roku Orlen Kolej), Pol-Miedź Trans, Alza Cargo w obsłudze pociągów zlecanych przez Loconi. Spalinowy silnik dojazdowy powoduje, że w terminalu nie trzeba wymieniać lokomotyw liniowej na manewrową. Jedna wtoczy pociąg na terminal i wyjedzie z nim na szlak. Jest to nie tylko spore przyspieszenie prac, ale i oszczędność na zakupie lokomotyw manewrowych. 

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Szynowy
Finansowy rozkład jazdy dla kolei
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Szynowy
Terminal w nowych rękach, czeka go rozbudowa
Szynowy
Pesa: stabilna perspektywa i nowe hale
Szynowy
Miliardowy kontrakt Pesy już w realizacji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Szynowy
Stanęły pociągi i nic nie działa!
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont