W Europie dostawczaki z dieslem najpopularniejsze

Pomimo zachęt klienci wybierają samochody dostawcze z silnikami wysokoprężnymi. Modele elektryczne pozostają marginesem rynku.

Publikacja: 20.04.2020 08:49

W Europie dostawczaki z dieslem najpopularniejsze

Foto: logistyka.rp.pl

W 2019 roku 92,8 proc. zarejestrowanych w EU lekkich samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony miał napęd wysokoprężny, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA. Takich samochodów kraje unijne zarejestrowały 1 956 004, a więc o 2,4 proc. więcej niż w 2018 roku.

Popyt na modele dostawcze szczególnie silnie wzrósł w Niemczech (o 7,7 proc.), Francji (3,4 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (o 1,7 proc.).

Czytaj więcej w: Elektryki zbyt drogie dla poczty

Silniki benzynowe posiadało 4,4 proc. zarejestrowanych pojazdów, czyli 93 373 pojazdy, o 14,9 proc. więcej niż we wcześniejszym roku.

Z napędem elektrycznym było 1,2 proc. aut dostawczych. Oznacza to wzrost w stosunku do 2018 roku o 22,9 proc. do 26 107 pojazdów. Najwięcej zarejestrowano we Francji (8087) i w Niemczech (6704).

Czytaj więcej w: Kurierzy przygotowują się do zakazu wjazdu do miast

Rejestracje hybryd wzrosły o 159,8 proc. do 4577 sztuk, co oznacza, że auta z tego typu napędem stanowią 0,2 proc. rynku.

Rejestracje pojazdów z napędami alternatywnymi (gaz ziemny w formie sprężonej, skroplonej i biogaz) stanowiły w 2019 roku 27 305 rejestracji, co oznacza 33,6-procentowy wzrost w stosunku do 2018 roku. Największa popularnością tego typu pojazdy cieszyły się we Włoszech (10 110 sztuk) i Hiszpanii (6429).

W 2019 roku 92,8 proc. zarejestrowanych w EU lekkich samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony miał napęd wysokoprężny, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA. Takich samochodów kraje unijne zarejestrowały 1 956 004, a więc o 2,4 proc. więcej niż w 2018 roku.

Popyt na modele dostawcze szczególnie silnie wzrósł w Niemczech (o 7,7 proc.), Francji (3,4 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (o 1,7 proc.).

Materiał Promocyjny
Kompleksowy fulfillment z InPost
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje w logistyce
Do wdrożenia eCMR jeszcze brak standardu e-podpisu