Prototyp ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Elektryczny pojazd ciągnie dwie cysterny o pojemności po 30 ton każda. Litowo-jonowe akumulatory dostarczy Saft, spółka-córka koncernu Total. Zostaną wyprodukowane w fabrykach Safta w Nersac i Bordeaux. Zestaw przejdzie próby w Tuluzie. W razie powodzenia Airbus zamówi całą flotę takich ciągników.
Gaussin specjalizuje się w budowie pojazdów lotniskowych. W wersji elektrycznej są one przygotowane wspólnie z Siemens Mobility.
UPS rozpoczęło w londyńskim terminalu testy elektrycznych nośników nadwozi. Fot. Gussin
Dla UPS Gaussin dostarczy autonomiczne pojazdy, które samodzielnie będą wymieniać nadwozia (dowolnej wielkości). Nowością jest także autonomiczność jazdy i sposób wymiany litowo-jonowych akumulatorów. Ten projekt obejmuje testy prototypu w londyńskim terminalu o powierzchni 32 tys. m kw. Po zatwierdzeniu projektu umowa przewiduje dostawy do pozostałych terminali koncernu. UPS ma 1800 lokalizacji na całym świecie i wykorzystuje 123 tys. samochodów, z których 10 tys. zużywa paliwa alternatywne. Z zakupami elektrycznych samochodów UPS spodziewa się mniejszego zużycia energii oraz mniejszych wydatków na obsługę taboru.
Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?