Elektryczna cysterna lotniskowa dla Airbusa

Francuskie firmy Total i Gaussin przygotowały na zamówienie Airbusa prototyp elektrycznie napędzanej cysterny.

Publikacja: 28.05.2020 10:03

Elektryczna cysterna lotniskowa dla Airbusa

Foto: logistyka.rp.pl

Prototyp ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Elektryczny pojazd ciągnie dwie cysterny o pojemności po 30 ton każda. Litowo-jonowe akumulatory dostarczy Saft, spółka-córka koncernu Total. Zostaną wyprodukowane w fabrykach Safta w Nersac i Bordeaux. Zestaw przejdzie próby w Tuluzie. W razie powodzenia Airbus zamówi całą flotę takich ciągników.

Gaussin specjalizuje się w budowie pojazdów lotniskowych. W wersji elektrycznej są one przygotowane wspólnie z Siemens Mobility.

""

UPS rozpoczęło w londyńskim terminalu testy elektrycznych nośników nadwozi. Fot. Gussin

Foto: logistyka.rp.pl

Dla UPS Gaussin dostarczy autonomiczne pojazdy, które samodzielnie będą wymieniać nadwozia (dowolnej wielkości). Nowością jest także autonomiczność jazdy i sposób wymiany litowo-jonowych akumulatorów. Ten projekt obejmuje testy prototypu w londyńskim terminalu o powierzchni 32 tys. m kw. Po zatwierdzeniu projektu umowa przewiduje dostawy do pozostałych terminali koncernu. UPS ma 1800 lokalizacji na całym świecie i wykorzystuje 123 tys. samochodów, z których 10 tys. zużywa paliwa alternatywne. Z zakupami elektrycznych samochodów UPS spodziewa się mniejszego zużycia energii oraz mniejszych wydatków na obsługę taboru.

Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?

Cięższe podwozia, ale o podobnej funkcjonalności Gussin dostarczy do magazynów francuskiej spółki PRB, specjalizującej się w produkcji materiałów budowalnych.

Z Bluebus Gussin testuje autonomiczne autobusy. Nad autonomicznymi autobusami pracuje także Solaris Bus & Coach.

Prototyp ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Elektryczny pojazd ciągnie dwie cysterny o pojemności po 30 ton każda. Litowo-jonowe akumulatory dostarczy Saft, spółka-córka koncernu Total. Zostaną wyprodukowane w fabrykach Safta w Nersac i Bordeaux. Zestaw przejdzie próby w Tuluzie. W razie powodzenia Airbus zamówi całą flotę takich ciągników.

Gaussin specjalizuje się w budowie pojazdów lotniskowych. W wersji elektrycznej są one przygotowane wspólnie z Siemens Mobility.

Materiał Promocyjny
Kompleksowy fulfillment z InPost
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje w logistyce
Do wdrożenia eCMR jeszcze brak standardu e-podpisu