Ładowarki na całą Europę z Rzeszowa

W 2021 roku w Rzeszowie Phoenix Contact E-Mobility rozpocznie produkcję samochodowych ładowarek.

Publikacja: 12.06.2020 12:35

Ładowarki na całą Europę z Rzeszowa

Foto: logistyka.rp.pl

Docelowo 330 osób będzie produkować szybkie ładowarki w hali o powierzchni blisko 15 tys. m kw. Panattoni dostarczy 14 966 m kw. powierzchni, która obejmie 986 m kw. biur oraz 13 980 m kw. części przemysłowo–magazynowej. W jej ramach najemca otrzyma m.in. 111 m kw. kompresorowni, 627 m kw. przestrzeni testowej, i 67 m kw. pompowni.

Powierzchnia produkcyjna zostanie dostosowania do rozwiązań klienta – będzie wyposażona w szynoprzewody oraz posadzkę przemysłową typu ESD.

Czytaj więcej w: Kolejne ładowarki dla MZA

Stworzona w 2013 roku w Niemczech Phoenix Contact E-Mobility zatrudnia 250 osób i specjalizuje się w produkcji ładowarek do aut osobowych i autobusów. Jest częścią grupy Phoenix Contact – dostawcy automatyki przemysłowej oraz elektrotechniki, który zatrudnia 18 tys. osób.

Przedsiębiorstwo planuje rozpocząć współpracę za znajdującymi się w regionie jednostkami naukowo – badawczymi, a także uczelniami w zakresie prowadzenia w nowo powstałym zakładzie praktyk i staży studenckich. Dlatego wybrało lokalizację w Parku „Naukowo-Technologicznym Rzeszów – Dworzysko”.

Czytaj więcej w: TRAKO 2019 WIDEO | Medcom: Innowacje na sześciu kontynentach

Nowy podmiot będzie konkurentem dla polskich firm produkujących ładowarki autobusowe. Są to zielonogórska Ekoenergetyka oraz warszawski Medcom. Ekoenergatyka podaje, że jest największym w Europie producentem ładowarek do e-busów. Dostarczyła 600 urządzeń do 60 miast w 12 krajach.

Docelowo 330 osób będzie produkować szybkie ładowarki w hali o powierzchni blisko 15 tys. m kw. Panattoni dostarczy 14 966 m kw. powierzchni, która obejmie 986 m kw. biur oraz 13 980 m kw. części przemysłowo–magazynowej. W jej ramach najemca otrzyma m.in. 111 m kw. kompresorowni, 627 m kw. przestrzeni testowej, i 67 m kw. pompowni.

Powierzchnia produkcyjna zostanie dostosowania do rozwiązań klienta – będzie wyposażona w szynoprzewody oraz posadzkę przemysłową typu ESD.

Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach