Elektryczne ciężarówki zaleją USA

Piętnaście stanów planuje, że po 2050 roku nie będzie rejestrować samochodów użytkowych napędzanych dieslem.

Kalifornia jako pierwsza administracja stanowa wprowadzi od 2024 roku obowiązek dla wszystkich producentów mających dopuszczenie do rejestracji pojazdów użytkowych w tym stanie, oferowanie modeli z napędem elektrycznym.

W 2035 roku wszystkie samochody dystrybucyjne będą musiały mieć napęd elektryczny oraz co najmniej 40 proc. ciągników siodłowych. Po 2045 roku każda rejestrowana w Kalifornii po raz pierwszy ciężarówka będzie musiała mieć napęd elektryczny.

Czytaj więcej w: Dostawczy Melex za 100 tys. zł

W lipcu 15 stanów USA wraz z Dystryktem Kolumbia podpisało porozumienie, w myśl którego pojazdy spalinowe nie będą rejestrowane po 2050 roku, a w 2030 roku udział pojazdów elektrycznych wyniesie co najmniej 30 proc.

1 lipca amerykański Senat przeznaczył 1,5 bln dol. na nowe inwestycje, w tym w elektromobilność. W ramach tej sumy 70 mln dol. trafi na modernizację energetyki, w tym linii przesyłowych. 25 mld dol. otrzyma US Postal Service, przede wszystkim na wymianę floty samochodów na elektryczne. 2 mld dol. trafi na subsydia dla nabywców elektrycznych pojazdów użytkowych. Amerykańskie stowarzyszenie Calstart, które wspiera elektromobilność wylicza, że w USA dostępnych w sprzedaży jest co najmniej 70 modeli elektrycznych ciężarówek i autobusów, a do 2030 roku ich liczba wzrośnie do 200.

Czytaj więcej w: Pierwsze elektryczne Craftery z Wrześni

Klienci wydają się zainteresowani nową ofertą. Zajmująca się wywozem śmieci firma Republic Services z Arizony zamówiła w Nikoli 2500 elektrycznych śmieciarek z możliwością dwukrotnego powiększenia zlecenia. Ich dostawy rozpoczną się w 2022 lub 2023 roku.

Grupa przedsiębiorców broniąca silników wysokoprężnych Diesel Technology Forum podkreśla, że nowe normy czystości spalin sprawiają, że nadchodzące samochody z konwencjonalnym napędem będą blisko zeroemisyjne.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolej domaga się tarczy

Klaster Luxtorpeda proponuje ułatwienia i ulgi dla spółek kolejowych w Tarczy Antykryzysowej 2.0. Pandemia ...

Chińskie kontenery Loconi

Spółka Loconi Intermodal rozbudowała w listopadzie powierzchnię terminala w Warszawie, jednego z kluczowych obiektów ...

Unia chce redukcji emisji w transporcie morskim

Parlament Europejski zagłosował za objęciem statków powyżej 5000 ton pojemności rejestrowej brutto (GRT) systemem handlu uprawnieniami do emisji (ETS). Tankowce ...

Kurierzy: Spowolnienia nie widać

Branża kurierska prognozuje wzrosty obrotów i inwestuje w nowe obiekty. Firma DHL Parcel otworzyła ...

Wolnocłowe porty lekiem na brexit

Nieokreślony wciąż sposób opuszczenia Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię spędza sen z powiek transportowcom ...

Maleją zakupy w e-handlu

Ostatnie dwa tygodnie przyniosły spadek liczby przesyłek e-handlu, maleją zakupy Prawdopodobnie wiąże się to ...