Elektryczne ciężarówki zaleją USA

Piętnaście stanów planuje, że po 2050 roku nie będzie rejestrować samochodów użytkowych napędzanych dieslem.

Publikacja: 27.08.2020 08:06

Elektryczne ciężarówki zaleją USA

Foto: logistyka.rp.pl

Kalifornia jako pierwsza administracja stanowa wprowadzi od 2024 roku obowiązek dla wszystkich producentów mających dopuszczenie do rejestracji pojazdów użytkowych w tym stanie, oferowanie modeli z napędem elektrycznym.

W 2035 roku wszystkie samochody dystrybucyjne będą musiały mieć napęd elektryczny oraz co najmniej 40 proc. ciągników siodłowych. Po 2045 roku każda rejestrowana w Kalifornii po raz pierwszy ciężarówka będzie musiała mieć napęd elektryczny.

Czytaj więcej w: Dostawczy Melex za 100 tys. zł

W lipcu 15 stanów USA wraz z Dystryktem Kolumbia podpisało porozumienie, w myśl którego pojazdy spalinowe nie będą rejestrowane po 2050 roku, a w 2030 roku udział pojazdów elektrycznych wyniesie co najmniej 30 proc.

1 lipca amerykański Senat przeznaczył 1,5 bln dol. na nowe inwestycje, w tym w elektromobilność. W ramach tej sumy 70 mln dol. trafi na modernizację energetyki, w tym linii przesyłowych. 25 mld dol. otrzyma US Postal Service, przede wszystkim na wymianę floty samochodów na elektryczne. 2 mld dol. trafi na subsydia dla nabywców elektrycznych pojazdów użytkowych. Amerykańskie stowarzyszenie Calstart, które wspiera elektromobilność wylicza, że w USA dostępnych w sprzedaży jest co najmniej 70 modeli elektrycznych ciężarówek i autobusów, a do 2030 roku ich liczba wzrośnie do 200.

Czytaj więcej w: Pierwsze elektryczne Craftery z Wrześni

Klienci wydają się zainteresowani nową ofertą. Zajmująca się wywozem śmieci firma Republic Services z Arizony zamówiła w Nikoli 2500 elektrycznych śmieciarek z możliwością dwukrotnego powiększenia zlecenia. Ich dostawy rozpoczną się w 2022 lub 2023 roku.

Grupa przedsiębiorców broniąca silników wysokoprężnych Diesel Technology Forum podkreśla, że nowe normy czystości spalin sprawiają, że nadchodzące samochody z konwencjonalnym napędem będą blisko zeroemisyjne.

Kalifornia jako pierwsza administracja stanowa wprowadzi od 2024 roku obowiązek dla wszystkich producentów mających dopuszczenie do rejestracji pojazdów użytkowych w tym stanie, oferowanie modeli z napędem elektrycznym.

W 2035 roku wszystkie samochody dystrybucyjne będą musiały mieć napęd elektryczny oraz co najmniej 40 proc. ciągników siodłowych. Po 2045 roku każda rejestrowana w Kalifornii po raz pierwszy ciężarówka będzie musiała mieć napęd elektryczny.

Materiał Partnera
Jakość w logistyce – dlaczego firm nie stać na pozorne oszczędności?
Innowacje w logistyce
AI, IoT, Big Data i telematyka w zarządzaniu flotą pojazdów
Innowacje w logistyce
Poznański Instytut Technologiczny będzie konkurować z Fraunhoferem
Innowacje w logistyce
Telematyczne przejęcie zatrzęsie Europą
Innowacje w logistyce
Aktywne znaki zaświecą na głównych drogach