Siemens Energy i Siemens Mobility pracują nad pociągiem wodorowym

W przyszłym roku obie spółki zaprezentują wodorowy pociąg, który zastąpi składy spalinowe.

 

Od końca września br. Siemens Energy nie jest już częścią koncernu Siemens, tylko samodzielną, notowaną na giełdzie spółką, której najważniejszym udziałowcem jest jednak Siemens AG. Tak więc w praktyce współpraca między oddziałami tego koncernu jest wciąż żywa i kontynuuje wcześniejsze wspólne projekty.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy porażeni prądem

Przykładem jest współpraca Siemens Energy z Siemens Mobility w celu budowy pociągu wodorowego i związanej z tym infrastruktury. Siemens Mobility opracował już pociąg Mireo Plus H na wodór, który wypróbuje w 2021 roku, w ramach projektu badawczego z udziałem kanadyjskiego dostawcy ogniw paliwowych Ballard Power.

Koncern wskazuje, że w najbliższych dekadach tysiące napędzanych dieslami zestawów trakcyjnych zostanie zastąpionych przez pociągi z napędem wodorowym. Siemens Energy i Siemens Mobility planują wspólne opracowanie znormalizowanego rozwiązania infrastruktury wodorowej do zasilania pociągów napędzanych wodorem, a następnie rozszerzenie tego rozwiązania w projektach pilotażowych i konkretnych projektach klientów.

Czytaj więcej w: Austriackie Koleje testują pociągi wodorowe

– Nasza współpraca z Siemens Energy toruje drogę do zrównoważonej i przyjaznej dla klimatu mobilności. W ten sposób możemy wspierać naszych klientów w dłuższej perspektywie czasowej w zastępowaniu ich pociągów spalinowych, bezemisyjnym pociągami napędzanymi wodorem. Wspólnie z firmą Siemens Energy możemy nawet zaoferować „wodór jako usługę” dla całego okresu eksploatacji pociągu – powiedział dyrektor pionu taboru Siemens Mobility Albrecht Neumann.

Czytaj więcej w: Europa testuje pociągi wodorowe

Jeśli chodzi o dostarczanie i produkcję zielonego wodoru, to Siemens Energy oferuje niezbędne systemy i rozwiązania na tym rynku. Siemens Mobility skupia się natomiast na rozwiązaniach transportu kolejowego. Współpraca obu firm korzystnie wpłynie na jakość oferowanych produktów i usług, bo obejmować będzie nie tylko same pociągi, ale także infrastrukturę do tankowania i co bardzo prawdopodobne samo paliwo – zielony wodór.

Siemens Energy zatrudnia 91 tys. osób na całym świecie w ponad 90 krajach i w roku obrotowym 2019 osiągnął przychody w wysokości 29 mld euro. Siemens Mobility zaksięgował przychód 8,9 miliarda euro i zatrudnia 36,800 pracowników na całym świecie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska to rynek strategiczny

Dostrzegamy u was rosnący popyt na logistykę – mówi Cindy J. Miller, szefowa europejskiej ...

Francuzi nie chcą kabotażu

Związkowcy domagają się od rządu wprowadzenia pilnego zakazu kabotażu. Kryzys wywołany pandemią zaostrzył stanowisko ...

Kolej już wozi żywność do Chin

Pierwszy pociąg z tranzytem towarów objętych embargiem dojechał do Chin. Pociąg z ładunkiem mrożonego ...

Rząd zwiększa przepustowość przejść

Więcej pasów dojazdu do przejść i nowe przejścia graniczne. Wieczorem 17 marca kolejka aut ...

Awaryjny plan dla transportu na wypadek pandemii

Organizacje przewoźników apelują do KE o przygotowanie awaryjnego planu dla transportu na wypadek drugiej fali pandemii. ...

Pesa z Orlenem planują pociągi na wodór

Orlen i Pesa podpisały 12 grudnia porozumienie o przygotowaniu pojazdu szynowego zasilanego wodorem. Badawczy ...