Poczta Polska buduje cyfrowy model sieci logistycznej

Operator ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie i Politechniką Warszawską stworzył Konsorcjum Naukowo-Badawcze, którego celem jest opracowanie modelu symulacyjno-optymalizacyjnego do zarządzania procesami logistycznymi.

Sieć logistyczna firmy to wielopoziomowa, złożona struktura, obsługująca jednocześnie wiele strumieni przesyłek. Jej przebudowa i dostosowanie do wymogów walki rynkowej wymaga zmian. Potrzebne jest narzędzie do optymalizacji tak dużego i złożonego systemu. Dostarczone w ramach projektu narzędzie pomoże w planowaniu i optymalizacji strategicznej sieci punktowej i taktycznej sieci liniowej (stałe połączenia transportowe: krajowe i lokalne), optymalizacji obsługi strumieni przesyłek, możliwości inwestycji, zagrożeń płynności funkcjonowania logistyki itp.

Czytaj więcej w: Unia przygotowuje dla przedsiębiorców uproszczenia w rejestracji

Obecne mechanizmy są przeznaczone dla prostszych struktur transportowych. – Tak zaawansowane innowacyjne narzędzie pomoże nam poprawić efektywność zarządzania logistyką, a w efekcie lepiej realizować cele strategiczne – tłumaczy wiceprezes zarządu Poczty Polskiej odpowiadający za logistykę Andrzej Bodziony.

Czytaj więcej w: Kto odpowie za szkody autonomicznych aut?

Za 3-4 miesiące, specjaliści mają zakończyć pierwszy etap projektu, na podstawie informacji i danych przekazywanych przez Pocztę Polską. Opracują matematyczny język opisujący działanie sieci logistycznej oraz algorytmy optymalizacji komunikacji międzywęzłowej oraz punktów sieci logistycznej.

W następnych etapach na podstawie zdefiniowanych założeń zostanie opracowany prototyp oprogramowania, które umożliwi symulację systemu logistycznego Poczty Polskiej i jego optymalizację, zgodnie z przyjętymi scenariuszami. Wdrożenie narzędzia przyczyni się nie tylko do poprawy pozycji konkurencyjnej Poczty, ale także pomoże obniżyć koszty logistyki pocztowej.

Czytaj więcej w: Drony strzegą portu w Gdyni

Narzędzie będzie wsparciem dla planowania sieci i połączeń w przyszłości, w szczególności – reagowania na zmiany w strukturze obsługiwanych produktów (zwiększająca się liczba produktów KEP) i, na obecnym etapie, nie jest powiązane z obecnie realizowanymi inwestycjami.

– Kwestia lokalizacji nowych obiektów oraz sposobu ich nabycia jest już częściowo określona, lecz z racji wielkości przedsięwzięcia w trakcie realizacji będą dokonywane konieczne aktualizacje, również z wykorzystaniem narzędzia wypracowanego przez Konsorcjum Naukowo-Badawcze – zaznacza rzecznik prasowy Poczty Polskiej Justyna Siwek.

Konsorcjum zakończy pracę 31 sierpnia 2022 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wieczorem 22 grudnia ruszą pociągi z tirami z Folkestone do Francji

O godzinie 10, został otwarty 22 grudnia terminal kolejowy w Folkestone. Mogą nań wjechać ...

Komisja Europejska proponuje „Rok kolei”

Komisja zaproponowała 4 marca, aby rok 2021 był Europejskim Rokiem Kolei. Pomysł ma wesprzeć ...

Za 3 lata ruszą w Polsce masowe usługi transportu dronami

Krajowy System Informacji Dronowej zacznie działać w Polsce do końca 2023 roku. KSID będzie ...

DCT bierze kurs na południe

Gdański terminal głębokowodny liczy na klientów z Czech i Słowacji. Od kilku lat terminal ...

Girteka tnie diety kierowców

Wywołany pandemią kryzys daje się we znaki europejskiemu gigantowi. Litewska firma transportowa Girteka Logistics ...

Są ulgi, są rejestracje gazowych ciężarówek

Pojazdy z napędami alternatywnymi sprzedają się przede wszystkim dzięki ulgom podatkowym. Decyzja Bundestagu o ...