Terminale Portu Gdynia przeładowały w styczniu o 13,6 proc. więcej ton w porównaniu do stycznia 2020 roku. Przeładunki kontenerów wzrosły o 114,4 proc. – Wyniki przeładunkowe gdyńskich terminali, utwierdzają Zarząd Morskiego Portu Gdynia, w słuszności decyzji inwestycyjnych, czerpiąc z dokonań wizjonerów Eugeniusza Kwiatkowskiego i inż. Tadeusza Wendy – podkreśla prezes Portu Gdynia Adam Meller.
Czytaj więcej w: Wreszcie pierwsza po brexicie dostawa ryb do Portu w Gdańsku
Zarząd portu otworzył 5 lutego zgłoszenia podmiotów zainteresowanych dialogiem konkurencyjnym w projekcie „Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia”. Spośród zgłoszonych zarząd portu wybierze w procedurze PPP jednego gracza, który wybuduje i będzie jednocześnie operatorem Portu Zewnętrznego.
Wśród oferentów znaleźli się:
– Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS oraz Gdynia Terminal Holding SAS
– Hutchison Ports Poland S.à r.l. oraz Port of Felixstowe Limited
– International Container Terminal Services Inc.
– Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.
Meridiam Eastern Europe Investments to spółka, za którą stoi armator CMA CGM i jego firma Terminal Link obsługująca 13 terminali.
Singapurski Hutchison ma na świecie 48 terminali, w tym terminal Hutchison Ports Gdynia (GCT), który w 2020 po raz pierwszy przekroczył liczbę 400 000 TEU przeładowanych w ciągu roku (dokładnie 401 546 TEU).