Pandemia przetrzepała portfele przewoźników

Skutkiem pandemii są wydłużone terminy płatności i obawy, że będzie jeszcze gorzej.

Publikacja: 06.07.2021 19:38

Pandemia przetrzepała portfele przewoźników

Foto: Fot. GDDKiA

W pierwszym półroczu 2021 roku najwyższy wzrost niewypłacalności zanotowały usługi (o 245%), transport (o 159%), handel (o 127%) i budownictwo (o 114%), wynika z raportu Coface.

Czytaj więcej w: Nadawcy zasypują transport zleceniami

Łączna liczba niewypłacalności polskich przedsiębiorstw w I półroczu 2021 r. wyniosła 1 175 przypadków i jest wyższa o 160% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku.

Przedsiębiorcy obawiają się rosnącego ryzyka niewypłacalnych klientów; płacący po terminie są problemem dla 77% firm w naszym kraju.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy nie uciekną od cyfryzacji

W zeszłorocznej edycji badania Intrum było to mniej, bo 71%. Przedsiębiorcy obawiają się rosnących opóźnień. 64% respondentów uważa, że to ryzyko wzrośnie, gdy rok wcześniej tego zdania było 45% ankietowanych, a w 2019 roku 10%.

Ostrożność jest tym większa, że w branży transportowej do ubiegłorocznych zwolnień pracowników przyznała się połowa właścicieli firm przewozowych pracujących międzynarodowo oraz 42% przedsiębiorców zajmujących się transportem krajowym, wynika z badania przeprowadzonego w czerwcu przez Oferteo.pl.

Czytaj więcej w: Inteligentne tachografy powiedzą wszystko inspektorom

Wg jednego z badań Trans.Info przeprowadzonych na początku kwietnia 2020 roku wśród polskich przewoźników, 90% z nich doświadczyło spadku zleceń. Ponad połowa respondentów stwierdziła również, że terminy płatności za transport zdecydowanie się wydłużyły. Ponad połowa przewoźników w ww. badaniu stwierdziła, że stawki mocno spadły.

W pierwszym półroczu 2021 roku najwyższy wzrost niewypłacalności zanotowały usługi (o 245%), transport (o 159%), handel (o 127%) i budownictwo (o 114%), wynika z raportu Coface.

Czytaj więcej w: Nadawcy zasypują transport zleceniami

Pozostało 86% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach