7 listopada GDDKiA oddała do ruchu obwodnicę Szczecinka o długości 12 km w ciągu drogi ekspresowej S11. Nowa trasa usprawni przejazd na ważnej drodze S11 łączącej Pomorze z Wielkopolską i Śląskiem. Oddanie tej drogi oznacza przekroczenie bariery 4000 km autostrad i dróg ekspresowych będących w użytkowaniu w naszym kraju.

Docelowa sieć dróg ekspresowych i autostrad ma wynosić ponad 8000 kilometrów. GDDKiA przewiduje, że w najbliższych 2-3 latach powinna przekroczyć barierę 5000 km. W realizacji jest około 1100 km dróg, a w przetargach kolejne blisko 350 km. Dalsze odcinki objęte są różnymi etapami prac przygotowawczych.

""

Mapa dróg szybkiego ruchu, stan na 7 listopada 2019.

logistyka.rp.pl

Obwodnica Szczecinka jest fragmentem przyszłej drogi ekspresowej S11, która połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z A1 na Śląsku. Szczecinek dołączył do Jarocina i Ostrowa Wielkopolskiego, które mają już obwodnicę na S11. Od października tego roku gotowy jest wspólny przebieg dróg S6 i S11 między Kołobrzegiem i Koszalinem, a w realizacji jest obwodnica Kępna i Olesna. W przetargu na zaprojektowanie i budowę są odcinki łączące Koszalin z Bobolicami. – Pozostałe fragmenty tej trasy objęte są pracami przygotowawczymi i będą sukcesywnie realizowane w kolejnych latach – wyjaśnia rzecznik GDDKiA Jan Krynicki.

W Europie Zachodniej w latach 60 i 70, w czasie największego natężenia prac budowalnych, przybywało rocznie w każdym z krajów po 100-200 km autostrad i dróg szybkiego ruchu.