Gdańsk połączony koleją z Chinami

Adampol w styczniu uruchomi regularne połączenie kolejowe Gdańska z chińskimi miastami.

Zorganizowany przez Adampol pociąg z Xian w Chinach przyjechał 21 listopada do DCT Gdańsk. Euro China Train będzie od stycznia 2020 roku regularnie co tydzień przyjeżdżać poprzez terminal lądowy Adampol Małaszewicze do morskiego terminalu kontenerowego DCT w Porcie Gdańsk.

Inauguracyjny pociąg przywiózł ogólne ładunki, ale w przyszłości w kontenerach będą także części samochodowe oraz gotowe samochody. Firma Adampol ma już wieloletnie doświadczenie w przeładunkach pociągów z Chin na swoim terminalu na granicy polsko-białoruskiej. Każdego dnia przez Małaszewicze przejeżdża 19 pociągów ze wszystkich najważniejszych chińskich terminali lądowych. – Połączenie między terminalem lądowym Adampol Małaszewicze a terminalem morskim DCT Gdańsk otwiera wiele szlaków transportowych, które będą konkurencyjne w stosunku do istniejących, np. te prowadzące z Chin przez Hamburg i Duisburg do Wielkiej Brytanii czy Skandynawii mogą zostać zastąpione i w rezultacie przyspieszone aż o 5 dni. Alternatywne szlaki transportowe, które tworzy jeszcze bardziej umocni pozycję portu Gdańsk w Europie – przekonuje prezes Adampol Elena Łukanowa.

Czas przejazdu z Chin do terminalu w Małaszewiczach trwa od 9 do 10 dni. Czas podróży z Małaszewicz do Gdańska to 1 lub 2 dni, a możliwe jest skrócenie całego tranzytu do 10 dni. – Nowe połączenie kolejowe z Chin bezpośrednio do Portu Gdańsk jest alternatywą dla portów zachodnioeuropejskich, która znacząco skraca czas dostawy kontenerów na rynki Skandynawii i Wielkiej Brytanii – uważa prezes Morskiego Portu Gdańsk Łukasz Greinke. – Należy pamiętać również o mniejszej ilości operacji na kontenerze, co przekłada się na mniejsze koszty. Od dziś Port Gdańsk może zaoferować szybszą, tańszą i konkurencyjną wobec obecnie funkcjonujących rozwiązań usługę – podkreśla Greinke.

DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Bałtyku, od 2010 roku obsługuje bezpośrednie połączenia oceanicznez Dalekim Wschodem. Od tego roku DCT wchodzi w skład grupy PSA, jednego z czołowych światowych operatorów terminali kontenerowych. – Uruchomienia stałego połączenia kolejowego między Chinami a Gdańskiem to dowód, że transport morski oraz lądowy mogą rozwijać się i współistnieć w harmonii, umacniając tym samym pozycję Portu Gdański terminalu DCT jako Północnej Bramy dla najszybciej rozwijającego się regionu w Europie – zaznacza prezes DCT Gdańsk Cameron Thorpe.

Największy polski przewoźnika samochodów gotowych, firma Adampol, zaangażowana w utworzenie serwisu Euro China Train, od 20 lat prowadzi działalność w zakresie międzynarodowego i krajowego transportu samochodów osobowych, dostawczych i półciężarowych. Firma posiada do dyspozycji ponad 2 tys. autotransporterów oraz kilkaset specjalistycznych wagonów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pandemia wyhamowała Wielton

Spółka zanotowała po pierwszym kwartale stratę netto 6,7 mln zł. Grupa Wielton zaraportowała w ...

W Europie ruch ciężarowy zmalał o jedną trzecią

Do końca marca ruch samochodów ciężarowych w Europie zmalał i jedną trzecią. Z danych ...

Dobre wieści dla transportu. Przemysł wznawia produkcję

Kończy się posucha dla firm transportowych. Rusza przemysł samochodowy. Pod koniec marca zamarła produkcja ...

Kontenery na wagę złota

Zamknięty z powodu pandemii port Yantian doprowadził do kosztownego rozregulowania transportu morskiego. Spedytorzy muszą ...

W Europie dostawczaki z dieslem najpopularniejsze

Pomimo zachęt klienci wybierają samochody dostawcze z silnikami wysokoprężnymi. Modele elektryczne pozostają marginesem rynku. ...

EFL przejął Hama Polska

Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) podpisał 29 maja umowę nabycia 70% udziałów w Hama Polska. ...