Terminale kontenerowe biją rekordy

Polskie terminale kontenerowe biją rekordy przeładunków, choć dynamika przyrostu przeładunków zwolniła do jednocyfrowej.

Publikacja: 23.12.2019 23:08

Terminale kontenerowe biją rekordy

Foto: logistyka.rp.pl

W piątek 20 grudnia BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom pół mln TEU rocznych przeładunków. Jubileuszowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC – Mediterranean Shipping Company.

W tym roku terminal kontenerowy BCT świętuje również okrągły jubileusz 40-lecia działalności. Otwarty w 1979 roku przez wiele lat był jedynym kontenerowym „oknem na świat” dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI – międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. Łącznie terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln. TEU.

Tego samego dnia w gdańskim terminalu DCT przeładowano dwumilionowy kontener w 2019 roku i tym samym DCT stał się pierwszym terminalem na Bałtyku, który przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w jednym roku.

Czytaj więcej w: http://Z polskich portów boom odpłynął

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk z roku na rok odnotowuje wzrost przeładunków i obsługuje największe na świecie statki kontenerowe – tzw. „ULCV” (Ultra Large Container Vessels) o pojemności do 23 tys. TEU.

Inwestycje w rozwój terminalu, szybkie reagowanie na potrzeby rynku, unikalna lokalizacja oraz bezpośrednie połączenia oceaniczne to jedne z wielu czynników, które pozwoliły umocnić pozycję DCT Gdańsk jako północnej bramy dla Europy Środkowej i Wschodniej.

Od maja 2019 roku DCT Gdańsk należy do PSA International, Polskiego Funduszu Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund.

W piątek 20 grudnia BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni po raz pierwszy w swojej historii przekroczył poziom pół mln TEU rocznych przeładunków. Jubileuszowe TEU zostało załadowane w eksporcie na statek MSC Veronique, największego klienta terminala firmy MSC – Mediterranean Shipping Company.

W tym roku terminal kontenerowy BCT świętuje również okrągły jubileusz 40-lecia działalności. Otwarty w 1979 roku przez wiele lat był jedynym kontenerowym „oknem na świat” dla polskiej gospodarki. Po przejęciu gdyńskiego terminala w 2003 roku przez ICTSI – międzynarodowego operatora terminali kontenerowych i wsparty inwestycjami, stał się jednym z największych polskich terminali kontenerowych w kraju. Łącznie terminal przeładował ogółem ponad 9,3 mln. TEU.

Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach
Przewozy
Złe prognozy dla transportu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przewozy
Zleceniodawcy już wydłużają terminy płatności