Rekordowy rok FlixBusa

Niemiecki gigant autobusowy błyskawicznie rozrasta się na świecie i w Polsce.

W 2019 roku spółka FlixMobility przewiozła łącznie 62 miliony pasażerów, notując 37 proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W Polsce dynamika sięgnęła 17,5 proc., FlixBusem podróżowało 4,7 miliona pasażerów.

Do wzrostu liczby pasażerów FlixBusa w skali globalnej przyczynił się m.in. wejście na nowe rynki, zwłaszcza start w pierwszym azjatyckim kraju – Turcji – poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koç. W USA, gdzie firma działa od 2018, FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton. W zaledwie siedem lat udało nam się zostać największym na świecie operatorem międzymiastowych połączeń autobusowych, oferując obecnie możliwość podróży do 2500 miejsc w 30 krajach –podkreśla założyciel i dyrektor generalny FlixMobility André Schwämmlein.

W 2020 roku spółka zapowiada rozpoczęcie operacji w Ameryce Południowej i Indiach. Przedsięwzięcia te zostaną sfinansowane z nowego kapitału, który został pozyskany latem 2019 r., gdy spółka FlixMobility z sukcesem zakończyła rundę finansowania serii F.

Planuje dalej próbować autobusy elektryczne oraz dalekobieżne autobusy zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi. FlixMobility zamierza również rozwijać dotychczasowe usługi, m.in. wprowadzając w kolejnych krajach usługę carpoolingu pod marką FlixCar, po starcie we Francji w grudniu 2019 roku, oraz usługę kolejową FlixTrain.

W dwa lata na rynku polskim FlixBus stworzył siatkę liczącą 250 kierunków. – FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce – zauważa dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie Michał Leman. Z usług prowadzonej przez niego firmy zadowolonych jest 79 proc. pasażerów.

FlixBus Polska współpracuje z ponad 30 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi tysiąc kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a jedna trzecia z nich to autobusy z rocznika 2019.

W 2020 roku polski oddział zapowiada przede wszystkim zwiększenie oferty o 50 proc. poprzez rozwijanie zupełnie nowych korytarzy, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku.

Spółka przewiduje włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę.

Nowe kierunki oznaczają rzucenie rękawicy Polonusowi, który do tej pory obsługiwał Ukrainę, ma także gęstą sieć połączeń Polski centralnej ze wschodnią.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pakiet Mobilności podniesie koszty wynagrodzeń kierowców o 30 proc.

Pakiet Mobilności oznacza wzrost wynagrodzeń z powodu objęcia delegowaniem kabotażu i przerzutów. W dłuższym ...

Unijna pomoc dla przedsiębiorców

Komisja Europejska przygotowała fundusz pomocy dla przedsiębiorców ponoszących straty przez epidemię. KE zamierza łagodzić ...

Rekordowe półrocze Wieltonu

Wielton podsumował pierwszą połowę roku, ale druga będzie znacznie trudniejsza. W pierwszej połowie roku ...

CBA wsiada do tramwajów. Sprawdzi przetarg z Hyundaiem

25 lutego ma się zacząć kontrola w Tramwajach Warszawskich. Jej przedmiotem ma być decyzja ...

CPK już przygotowało studium lokalizacyjne

Krok bliżej budowy CPK. Spółka przedstawiła 29 stycznia Strategiczne Studium Lokalizacyjne. To dokładne mapy ...

Kurier DPD przyjedzie na rowerze

Elektryczne rowery cargo trafią na wyposażenie doręczycieli paczek w Gdyni. To element współpracy władz ...