Technologie informatyczne nie bez powodu stały się standardem w branży. – Zwiększyły efektywność ekonomiczną, umożliwiły zintegrowanie procesów zarządzania, planowanie i analizę tras przejazdu, usprawniły komunikację, zmniejszyły koszty operacyjne. Dodatkowo systemy telematyczne są zintegrowane z innym systemami zarządzania w firmie, co wpływa na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa – wylicza dyrektor Maszoński Logistic Robert Świergiel.
Coraz szerszemu wykorzystaniu cyfryzacji, a w szczególności telematyki sprzyjają coraz niższe ceny. – Zdecydowanie spadły w ostatniej dekadzie. Także rozwiązania sprzedażowe systemów (leasing, licencje) zapewniły możliwość większej dostępności do rozwiązań IT – wskazuje Świergiel.
Upowszechnienie technologii cyfrowych wspierają również banki. – Konkurencja na rynku IT i usług technologicznych i idąca za tym lepsza oferta cenowa może ułatwić cyfryzację mniejszym podmiotom – ocenia dyrektor ds. sektora motoryzacji i TSL w Santander Bank Polska Martyna Dziubak.
Telematyka to przetwarzanie danych
Szef sprzedaży na Polskę i Europę Wschodnią Webfleet Solutions Dariusz Terlecki szacuje nasycenie polskiego rynku telematyką na 20-30 proc., europejskiego na blisko 50 proc.
Czytaj więcej w: Fatalny grudzień w europejskich rejestracjach