Spada sprzedaż ciężarówek w Europie

Scania trucks ready for delivery.

Marzec będzie fatalny, po już słabym lutym.

Importerzy przyznają, że nie ma zainteresowania zakupem samochodów ciężarowych. Branża zanotuje słaby początek roku. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów ACEA podaje, że w lutym w całej UE rejestracje samochodów użytkowych zmalały o 6,2 proc. Popyt skurczył się we wszystkich segmentach za wyjątkiem autobusów.

Po dwóch miesiącach rejestracje zmalały o 8,9 proc. do 308,4 tys. sztuk. Rejestracje aut dostawczych o dmc do 3,5 tony zmalały o 7,1 proc., w klasie średniej i ciężkiej, o dmc powyżej 3,5 tony spadek wyniósł 18,7 proc. Klasa ciężka o dmc powyżej 16 ton zanotowała spadek rejestracji o 20,6 proc. Rejestracje autobusów wzrosły o 4,6 proc., a wliczając kraje EFTA i Wielką Brytanię wzrost sięgnął 6,1 proc.

W segmencie ciężkim po dwóch miesiącach największe rynki zanotowały spadki: Niemcy 24-procentowy do 8,8 tys. pojazdów, Francja niemal 15-procentowy do 6,9 tys., Hiszpania 9,5-procentowy do 3,2 tys.

Czytaj więcej w: W Niemczech litewskie auta coraz popularniejsze

Rejestracje we Włoszech okazały się zaskakująco stabilne, ze spadkiem 1,2 proc. do 3,4 tys. pojazdów. W Polsce spadek wyniósł 29,4 proc. do 2,9 tys. rejestracji.

Wśród dużych rynków krajów nowej UE największą dynamikę spadku w klasie ciężkiej wykazały rejestracje w Rumunii, o 41,1 proc. do 0,8 tys. aut i na Litwie, o 40,6 proc. do 0,9 tys. W Czechach rejestracje zmniejszyły się o 26 proc. do 1 tys. aut.

Po dwóch miesiącach 2020 roku rejestracje ciężkich pojazdów w UE, krajach EFTA i Wielkiej Brytanii (gdzie spadek sięgnął 24,8 proc.) wyniosły 43,5 tys. ciężarówek.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska to rynek strategiczny

Dostrzegamy u was rosnący popyt na logistykę – mówi Cindy J. Miller, szefowa europejskiej ...

Rynek komercyjny: nowe powierzchnie magazynowe

Są takie miejsca w kraju, w których pod koniec trzeciego kwartału tego roku wszystkie ...

Unijna pomoc dla przedsiębiorców

Komisja Europejska przygotowała fundusz pomocy dla przedsiębiorców ponoszących straty przez epidemię. KE zamierza łagodzić ...

OT Logistics łączy firmy z grupy

Fuzja objęła spółki spedycyjne C.Hartwig Gdynia i Sealand Logistics. Jej celem jest m.in. usprawnienie ...

Projekty komercyjne: co powstaje w SSE

Firmy nie zawsze chcą być właścicielami hal produkcyjnych czy biur w specjalnych strefach ekonomicznych. ...

Świętokrzyskie centrum logistyczne

Prezes VIVE Logistics Piotr Sukiennik przekonuje, że stworzy operatora logistycznego dla małych i średnich ...