Girteka rozbudowuje bazę w Polsce i ma apetyt na cała Europę

Do 2026 roku Girteka chce dołączyć do TOP 10 największych operatorów logistycznych w Europie.

Publikacja: 30.11.2022 16:04

Girteka rozbudowuje bazę w Polsce i ma apetyt na cała Europę

Girteka Poland

Foto: Girteka Poland

Firma posiada największą w Europie własną flotę pojazdów ciężarowych, która liczy ponad 9 tys. ciągników (EURO VI) i 9,8 tys. naczep, w tym 7,4 tys. chłodni. Girteka to litewska firma, która powstała w 1996 r., z siedzibą w Wilnie. Specjalizuje się w przewozach całopojazdowych (FTL) oraz chłodniczych, głównie dla firm z branży food&beverage, FMCG, przemysłowej, automotive i farmaceutycznej. Zatrudnia 23 tyś. osób. 

Rocznie kierowcy Girteki wykonują już blisko 1 milion przewozów FTL w Europie, Skandynawii oraz do krajów byłej WNP i Azji Centralnej. Samochody zarządzane są dopasowanymi do potrzeb firmy systemami teleinformatycznymi.

W Polsce firma obecna jest od 2019 roku, gdzie ma bazę transportową w Sadach k/Poznania oraz oddział jednej z marek Grupy w Rawie Mazowieckiej. Na początku tego roku, Girteka otworzyła w Sadach pod Poznaniem, największą w sieci bazę transportową. 

Firma przeprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej i chce wzmocnić obecność na rynkach Europy w tym również w Polsce, która ma strategiczne znaczenie dla przyspieszenia ekspansji w Europie Zachodniej. 

Zarząd Girteki powierzył to zadanie nowej prezes zarządu Girteka Poland, Ellinie Lolis. doświadczenie zdobywała podczas realizacji i zarządzania projektami dla globalnych, największych firm logistycznych, obecnych na rynkach Bliskiego Wschodu, Europy oraz byłych krajów WNP. W 2019 roku Ellina Lolis objęła stanowisko country managera a następnie wiceprezesa zarządu Hillebrand Poland. Posługuje się biegle czterema językami. 

Girteka Poland

Foto: Girteka Poland

Jako nowa prezes zarządu Girteka Poland będzie odpowiadać za rozwój działań w Polsce, skupiających się w dużej mierze na usługach serwisowych i floty dla całej Grupy. – Będziemy rozwijać nie tylko usługi, ale też wzmacniać i rozbudowywać zespół naszych specjalistów, w tym kierowców oraz serwisantów – zapowiada Lolis. 

Na początku tego roku Girteka uruchomiła w podpoznańskich Sadach największą i najnowocześniejszą w swojej historii bazę transportową. To również jedna z największych baz w Europie, w których serwisowane są pojazdy ciężarowe. Na powierzchni 10,5 ha znajduje się część administracyjna, zaplecze dla kierowców (prysznice, pralnia, punkt medyczny, noclegi) oraz baza serwisowa dla 80 aut ciężarowych. Dodatkowo przygotowany został parking zewnętrzny na ponad 200 ciągników z naczepami. 

W podpoznańskiej bazie Girteki, gdzie pracuje obecnie 8,2 tys. kierowców oraz 450 mechaników, obsługiwanych może być jednoczenie do 4 tys. samochodów. Baza w Sadach to trzecia baza Grupy, który uzupełnia sieć baz transportowych na Litwie, zlokalizowanych w Wilnie i Siauliai. W ciągu pięciu lat firma planuje zainwestować co najmniej 5 mln euro w jej wyposażenie i utrzymanie.  

Czytaj więcej

Zrób też coś i Ty dla bezpieczeństwa

Z bazy Girteki w podpoznańskich Sadach będą obsługiwane rynki Europy Zachodniej, skąd firma prowadzi ekspansję i rozwój usług logistycznych.

Rok temu Girteka Logistics, największa litewska firma z sektora TSL, pożyczyła od konsorcjum zachodnioeuropejskich banków 145 mln euro na rozbudowę i ekspansję. 

Firma posiada największą w Europie własną flotę pojazdów ciężarowych, która liczy ponad 9 tys. ciągników (EURO VI) i 9,8 tys. naczep, w tym 7,4 tys. chłodni. Girteka to litewska firma, która powstała w 1996 r., z siedzibą w Wilnie. Specjalizuje się w przewozach całopojazdowych (FTL) oraz chłodniczych, głównie dla firm z branży food&beverage, FMCG, przemysłowej, automotive i farmaceutycznej. Zatrudnia 23 tyś. osób. 

Pozostało 86% artykułu
Produkty i Usługi
Jesienne szczyty logistyczne
Systemy IT
Pierwszy krok ku logistyce bez papieru
Drogowy
Wygrywa zwinniejszy i lepszy
Produkty i Usługi
W biznesie międzynarodowym czas to pieniądz
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Rynek
Polska ma najniższe koszty operacyjne logistyki magazynowej