Nowa spółka warszawskiej giełdy przygotowuje mega inwestycję

GPW Logistics ma ambicję walczyć z największymi operatorami logistycznymi Europy i przygotowuje narzędzie do pełnej cyfrowej obsługi procesu, na którym skorzystają jej klienci i przewoźnicy.

Publikacja: 17.02.2023 17:19

Nowa spółka warszawskiej giełdy przygotowuje mega inwestycję

Foto: Robert Przybylski

Spółka GPW Logistics, cyfrowa spedycja będąca elementem szerszej inicjatywy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pod nazwą Polski Cyfrowy Operator Logistyczny (PCOL), rozpoczęła działalność operacyjną. Już wykonuje usługi przewozów całosamochodowych m.in. dla Grupy Azoty, KGHM, spółek z grupy ARP i innych podmiotów z którymi ma podpisane listy intencyjne. Od grudnia uczestniczy w spedycji i dystrybucji węgla na Dolnym Śląsku we współpracy z Polską Grupą Górniczą. – Jesteśmy spedytorem korzystającym z cyfrowych narzędzi. Do tego budujemy moduł w pełni cyfrowej spedycji. Docelowo przygotowujemy pełną cyfryzację dokumentów zarówno w transporcie krajowym i międzynarodowym – opisuje wiceprezes GPW Logistics Marcin Wolak. 

Czytaj więcej

Popyt na ciężarówki cały czas wyprzedza podaż

GPW Logistics specjalizuje się w transportach całopojazdowych, plandekowych, furgonach i w temperaturze kontrolowanej. – Klientom zapewniamy optymalizację transportu, zaś przewoźnikom zapewniamy ładunki powrotne. Do współpracy zachęcamy ich krótkimi terminami płatności: 7 dni od dostarczenia dokumentów. W drugim kwartale jeszcze skrócimy ten termin do 48 godzin, bez ponoszenia przez przewoźników dodatkowych kosztów – zapewnia Wolak. 

W GPW Logistics pracuje kilku spedytorów, ale wiceprezes zastrzega, że popyt na usługi spółki jest tak duży, że zespół spedycyjny zwiększy w tym roku co najmniej do kilkunastu osób. 

Jednocześnie w ramach inicjatywy PCOL realizowanej przez GPW pracuje kilkunastu informatyków i ekspertów B+R. Projekt wartości 9,3 mln zł jest dofinasowany w wysokości 5,4 mln zł przez NCBiR. – Sztuczna inteligencja będzie optymalizować przebiegi aut i zasugeruje najlepsze rozwiązania. Wyliczy automatycznie stawki. Budujemy narzędzie, które weźmie pod uwagę parametry mające na nie wpływ. Nie chcemy jednak optymalizacji kosztem przewoźników – zastrzega Wolak. 

Przygotowywane narzędzie, z którego korzystać będzie GPW Logistics, umożliwi wymianę informacji pomiędzy załadowcą i przewoźnikiem w formacie cyfrowym. W kolejnych etapach umożliwi on także przesyłanie cyfrowych listów przewozowych. – Projekt będzie gotowy pod koniec 2023 roku i na razie wszystkie prace toczą się zgodnie z harmonogramem – zapewnia Wolak. 

Czytaj więcej

Wielki drobnicowy skok Grupy Raben

W dalszej kolejności PCOL przygotuje podobne narzędzie dla spedycji kolejowej. – Nie chcemy jednak zajmować się drobnicą i ostatnią milą. Te przewozy załatwi dla nas partner – wyjaśnia wiceprezes GPW Logistics.

Spółka GPW Logistics, cyfrowa spedycja będąca elementem szerszej inicjatywy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie pod nazwą Polski Cyfrowy Operator Logistyczny (PCOL), rozpoczęła działalność operacyjną. Już wykonuje usługi przewozów całosamochodowych m.in. dla Grupy Azoty, KGHM, spółek z grupy ARP i innych podmiotów z którymi ma podpisane listy intencyjne. Od grudnia uczestniczy w spedycji i dystrybucji węgla na Dolnym Śląsku we współpracy z Polską Grupą Górniczą. – Jesteśmy spedytorem korzystającym z cyfrowych narzędzi. Do tego budujemy moduł w pełni cyfrowej spedycji. Docelowo przygotowujemy pełną cyfryzację dokumentów zarówno w transporcie krajowym i międzynarodowym – opisuje wiceprezes GPW Logistics Marcin Wolak. 

Drogowy
Przewoźnicy: konieczne są mniejsze obciążenia fiskalne
Drogowy
Euro NCAP oceni bezpieczeństwo ciężarówek
Drogowy
Wśród przewoźników rosną długi i wydłuża się lista bankrutów
Drogowy
Ciężarówki na celowniku złodziei
Drogowy
Pomimo wzrostu myta ceny frachtów maleją
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy