W 2022 roku skonsolidowane przychody Grupy Girteka osiągnęły 1,93 mld euro, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z 2021 r., a zysk przed opodatkowaniem wzrósł 114% do 166,5 mln euro. EBITDA Grupy (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją) wyniosła 348,8 mln euro. 

W ubiegłym roku Girteka Logistics UAB, wcześniej firma macierzysta Grupy, została podzielona na trzy oddzielne spółki i centrum kompetencji, skupiające takie obszary działalności jak finanse, IT, marketing, komunikację i inne funkcje wsparcia. Girteka otworzyła także nową siedzibę główną w Girteka Park w Wilnie, zmieniła lokalizację i uruchomiła nową bazę transportową w Sadach k/Poznania oraz centrum usług w Tbilisi (Sakartvel). - W ubiegłym roku nasza strategia, ukierunkowana na posiadanie własnej floty ciężarówek z własnymi kierowcami, była przewagą konkurencyjną, która zapewniła firmie sukces. Gdy sektor logistyczny stoi w obliczu niedoboru kierowców, inwestycje w różnych regionach geograficznych i w poprawę warunków pracy pomogły przyciągnąć nowych współpracowników, co umożliwiło nam zapewnienie niezbędnej przepustowości i wywiązanie się z naszych zobowiązań wobec klientów – podkreśla CEO Grupy Girteka Edvardas Liachovičius. 

Czytaj więcej

Słabe perspektywy dla przewoźników

Przewiduje, że rok 2023 będzie trudny, choć z badań PKO Research wynika, że branża transportu drogowego utrzymała wzrosty przychodów w pierwszym kwartale b.r. i sięgnęły one 12 proc. r/r. – Sukces odniesiony w zeszłym roku pozwala nam konsekwentnie kontynuować inwestycje w strategiczne projekty, takie jak cyfryzacja działalności, modernizacja naszej floty z naciskiem na zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach oraz poprawę warunków pracy naszych kolegów – zapowiada Liachovičius. 

Zatrudniająca ponad 23 000 pracowników Grupa Girteka posiada największą własną flotę w Europie i dostarcza ponad 776 000 ładunków FTL rocznie. Zarządzając flotą ponad 9 200 ciągników siodłowych i 9 800 naczep, realizuje dostawy w Europie i Skandynawii.