Ifo Institute wylicza, że w drugim kwartale 35,2 proc. przedsiębiorstw transport drogowego narzekało na mały popyt na usługi przewozowe, gdy w pierwszym kwartale odsetek sięgał 33,8.
Niemiecka giełda transportowa TimoCom podsumowując pierwszy kwartał zaznaczyła, że po słabym pierwszym kwartale perspektywy są niepewne. W trzech pierwszym miesiącach b.r. podaż ładunków była o jedną czwartą mniejsza w porównaniu do ostatniego kwartału 2022 roku. W takiej samej proporcji wzrosła podaż wolnych powierzchni ładunkowych.
Czytaj więcej
Komisja Europejska przewiduje, że już za niecałą dekadę ładowarki dla ciężarówek staną przy głównych drogach co 60 km. Dla przemysłu to jednak mglista perspektywa.
Pomimo tego, 48,3 proc. ankietowanych przez ifo przewoźników uważa, że ma kłopoty z rekrutacją kierowców, a problem będzie narastał.
Sytuacja ekonomiczna w największej gospodarce Europy jest złym prognostykiem dla transportu drogowego. Nastroje wśród niemieckich eksporterów zmalały w czerwcu do minus 5,6 punktu, gdy w maju wynosiły minus 1,0 punktu, wynika z badania ifo Institute. To najniższy poziom odczytu od listopada 2022 roku. Na dodatek popyt krajowy pozostaje na niskim poziomie.