Po raz pierwszy w historii Solarisa pojazd marki zawitał do Ameryki Północnej. W kanadyjskim Vancouver przez kilka ostatnich tygodni testowany był w regularnym ruchu miejskim trolejbus Solaris Trollino 12. Pojazd wyposażony w dodatkowe baterie mógł jeździć zarówno zasilany energią elektryczną z trakcji trolejbusowej, jak i poza obszarem Vancouver, gdzie sieci trakcyjnej nie ma.
Wybór miasta nie jest przypadkowy. flota trolejbusowa w Vancouver liczy 262 pojazdy, które były dostarczone do metropolii w latach 2006-2009 i zbliża się czas ich wymiany. Inicjatywa wypróbowania Solarisów została przyjęta także z entuzjazmem przez lokalną społeczność i miłośników trolejbusów, którzy nie przeoczyli okazji, aby „śledzić” nowy pojazd w trakcie trwających kilka dni testów.
Czytaj więcej
IRU apeluje do Komisji Europejskiej o pozostawienie silników spalinowych, bo elektryfikacja transportu ciężkiego to ślepa uliczka.
Próby były okazją do zapoznania się z produktem marki Solaris przez przewoźników z Ameryki Północnej. Prezentacja Trollino w Vancouver to kolejny krok w ramach realizacji strategii wejścia Solarisa ze swoją ofertą do USA i Kanady.
CAF planuje wejście w 2026 roku Solarisa na rynek północnoamerykański, na którym całkowita sprzedaż wynosi 8 tys. autobusów miejskich. Jest on bardziej dochodowy od europejskiego i konkuruje na nim trzech producentów: Proterra, Novabus i New Flyer. Utrudnieniem będzie zasada „Buy America”, stąd planowana jest spółka z lokalną firmą i przygotowanie specjalnej platformy na tamten rynek. Elektryfikacja napędów sięgnie 26 proc. sprzedaży w 2026 roku i 55 proc. w 2030 roku. W tym czasie Solaris miałby zdobyć 10 proc. rynku.