Kanada testuje Solarisy

Największy europejski producent trolejbusów, Solaris, wysłał do Kanady pojazd na próby.

Publikacja: 15.09.2023 12:09

Kanada testuje Solarisy

Foto: Solaris

Po raz pierwszy w historii Solarisa pojazd marki zawitał do Ameryki Północnej. W kanadyjskim Vancouver przez kilka ostatnich tygodni testowany był w regularnym ruchu miejskim trolejbus Solaris Trollino 12. Pojazd wyposażony w dodatkowe baterie mógł jeździć zarówno zasilany energią elektryczną z trakcji trolejbusowej, jak i poza obszarem Vancouver, gdzie sieci trakcyjnej nie ma. 

Wybór miasta nie jest przypadkowy. flota trolejbusowa w Vancouver liczy 262 pojazdy, które były dostarczone do metropolii w latach 2006-2009 i zbliża się czas ich wymiany. Inicjatywa wypróbowania Solarisów została przyjęta także z entuzjazmem przez lokalną społeczność i miłośników trolejbusów, którzy nie przeoczyli okazji, aby „śledzić” nowy pojazd w trakcie trwających kilka dni testów. 

Czytaj więcej

Przewoźnicy wolą e-naczepy niż e-ciężarówki

Próby były okazją do zapoznania się z produktem marki Solaris przez przewoźników z Ameryki Północnej. Prezentacja Trollino w Vancouver to kolejny krok w ramach realizacji strategii wejścia Solarisa ze swoją ofertą do USA i Kanady. 

CAF planuje wejście w 2026 roku Solarisa na rynek północnoamerykański, na którym całkowita sprzedaż wynosi 8 tys. autobusów miejskich. Jest on bardziej dochodowy od europejskiego i konkuruje na nim trzech producentów: Proterra, Novabus i New Flyer. Utrudnieniem będzie zasada „Buy America”, stąd planowana jest spółka z lokalną firmą i przygotowanie specjalnej platformy na tamten rynek. Elektryfikacja napędów sięgnie 26 proc. sprzedaży w 2026 roku i 55 proc. w 2030 roku. W tym czasie Solaris miałby zdobyć 10 proc. rynku. 

Dzięki wejściu na nowe rynki, przychody spółki autobusowej mają wzrosnąć z 721 mln euro w 2021 roku do 1,3 mld euro w 2026 roku. Właściciel przewiduje zwiększenie efektywności produkcji poprawę ekonomiki oraz logistyki procesów i wzmocnienie oferty serwisowej. W rezultacie marża EBIT wzrośnie z 5,2 proc. do co najmniej 6,4 proc. (i 83 mln euro) w 2026 roku, przewiduje CAF. 

Drogowy
Naczepy sprzedają się wolniej na całym świecie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Drogowy
Zunifikowane zasady kontroli i szkoleń inspekcji drogowych
Drogowy
Narasta liczba windykacji w transporcie drogowym
Drogowy
Kolejka na przejście w Koroszczynie żyje nocą
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Drogowy
Ukraińska konkurencja wykańcza polski transport krajowy