W piśmie do prawodawców UE z 14 września, Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU oraz Stowarzyszenie Producentów Części CLEPA wzywają do zachowania prawa wyboru technologii w nowej propozycji norm CO2.
Aby dekarbonizować transport drogowy, a jednocześnie nadal skutecznie zaspokajać potrzeby obywateli, przedsiębiorstw i gospodarek UE, konieczne jest otwarcie na wszystkie technologie.
Czytaj więcej
W USA potrzeba bilion dolarów na zastąpienie diesli elektrykami. Do tego jeszcze niezbędne są wydatki na sieć ładowarek. Czy klienci przewoźników uniosą ten ciężar?
Na początku tego roku Komisja Europejska opublikowała wniosek ustawodawczy dotyczący norm CO2 dla pojazdów ciężkich (HDV). Ma wspierać wysiłki na rzecz dekarbonizacji poprzez wyznaczanie konkretnych celów w zakresie redukcji emisji CO2 dla producentów pojazdów ciężarowych.
Wniosek będzie miał wpływ na ofertę pojazdów dostępnych dla przedsiębiorstw transportowych w trzech cezurach wyznaczonych przez KE na lata: 2030, 2035 i 2040. W każdy z wymienionych lat będzie wzrastał udział pojazdów bezemisyjnych.