Zarząd Reformy Kolejnictwa (Autoritatea pentru Reformă Feroviară, ARF) ogłosił 14 września, że Peas wygrała przetarg na zakup 20 pojazdów EMU Inter-Regio /REIR/ z 15-letnim utrzymaniem z opcjami na dodatkowe 9 sztuk i kolejne 15 lat utrzymania.
Pesa wygrała także drugie postepowanie dostawa w trzech transzach 62 pojazdów EMU Regio /RE-R/ z utrzymaniem na 15 lat i opcją utrzymania na kolejne 15 lat. W obu startował także Alstom.
Czytaj więcej
Wielkopolska firma zdobyła największy w Europie kontrakt na dostawę wodorowych autobusów.
Szansa na 4 mld zł
Pesa zaoferowała interregionalne, 3-członowe elektryczne zespoły trakcyjne zbudowane na osobnych wózkach, rozwijające prędkość do 160 km/h, z 192 miejscami siedzącymi w 1 i 2 klasie, które będą zasilane z sieci trakcyjnej AC 25kV i wyposażone w rumuński system bezpieczeństwa PZB 90. – Pojazdy, które dostarczymy Kolejom Rumuńskim będą rozwinięciem elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Pesa 655-3 dostarczanych do prywatnego czeskiego przewoźnika RegioJet. Otrzymają oznaczenia 655-6 i 655-5 – wyjaśnia szef sprzedaży rynków zagranicznych Pesa Jan Bończyk.
Finansowanie projektu zakupu pociągu elektrycznego RE-IR2 zapewnia Krajowy Plan Odbudowy i Odporności oraz z budżetu państwa, za pośrednictwem budżetu Ministerstwa Transportu i Infrastruktury.