Solaris Bus & Coach dostarczy do Bolonii i Ferrary 130 wodorowych autobusów U12, z których 127 będzie pracować w barwach Bolonii i 3 w malowaniu TPER Ferrara. Przewoźnicy mają prawo rozszerzenia zamówienia o dodatkowe 140 pojazdów. Miasta zakładają, że w 2030 roku cały miejski transport był całkowicie bezemisyjny.
Pierwsze autobusy trafią w 2024 roku (transza 30 pojazdów), a ostatnie w 2026 roku. Każdy z nich będzie wyposażony w ogniwo wodorowe o mocy 70 kW czerpiące wodór z 5 kompozytowych zbiorników umieszczonych na dachu. Zatankowane do pełna pomieszczą 37,5 kg wodoru, co pozwoli na przejechanie przez autobus około 350 km.
Czytaj więcej
Spotkanie Liderów Branży TSL odbyło się 31 sierpnia w pięknej scenerii Elektrowni Powiśle, gdzie redakcja wręczyła RZECZPOSPOLITA TSL AWARD.
Solaris dostarczył ponad 120 jednostek napędzanych wodorem do kilkunastu klientów w 8 krajach, a w 2022 roku rozszerzył wodorową ofertę o przegubowy autobus Urbino 18 hydrogen. Zanim Solaris podpisał umowę z Bolonią i Ferrarą, firma poinformowała, że dostarczyła i ma w produkcji oraz przygotowaniu do niej łącznie już 350 autobusów wodorowych.
Drugie pod względem wielkości zamówienie na wodorowe modele złożył w kwietniu br. Rebus Regionalbus Rostock z siedzibą w Güstrow na 52 Solaris Urbino hydrogen, w tym 5 przegubowych.